Yleinen

Höpinää ja tarinointia laukun reklamaatiosta

15.9.2012 Teksti: Anna.fi
Käytiin tänään J:n kanssa pikaisesti Stockalla tekemässä reklamaatiota kaksi kuukautta vanhasta (!!!) espressopannusta, ja samalla hakemassa pari juttua akateemisesta kirjakaupasta. En oikeasti tiedä, onko tavaroilla jotain mua vastaan, kun tuntuu, että kaikki hajoaa käsiin. Onneksi sain uuden tilalle, Stockalla pelaa kyllä asiakaspalvelu vähän paremmin kuin Mulberryllä.

En ookaan kertonut mitä sain vastaukseksi sieltä Brittien päästä! He laittoivat ensin viestiä, että tutkivat asiaa, ja lopulta noin kolmen viikon jälkeen kolmanteen viestiini vastaamastaan (!!!) viestistä, he kertoivat, että haluavat tutkia sitä hemmetin laukkua siellä hemmetin tehtaalla, ilman mitään hemmetin korvausta. Joopajoo, sanonpa vaan, että kuluttaja-asiamies saattaa olla siinä vaiheessa vähän eri mieltä kun laukku on ollut sen neljä viikkoa matkassa. Hehän sanoivat, että korjauksessa menee 6-12 viikkoa, mikä ei ole Suomen lain mukaan kulutushyödykkeen osalta mikään kohtuullinen aika. Varsinkaan kun ottaa huomioon,kuinka nopeasti sekin laukku hajosi käsiin.

Täytyy sanoa, että olen äärimmäisen pettynyt kyseisen merkin toimintaan, ja vaikka en voikaan laadusta sanoa muuta kuin oman laukkuni osalta, niin odotin todellakin hieman parempaa asiakaspalvelua. Minä en maksa paskasta laadusta ja paskasta asiakaspalvelusta! Edelleen luulisi, että tällaisessa tapauksessa olisi vähintään uusi laukku tilalle, mutta Englannin päästä sanoivat, että kyseistä laukkua ei ollut enää jäljellä Suomessa, että muuten olisi toimittu näin. No, onko se mun ongelma?? Argh, en nyt tiedä mitä teen. On vähän sellainen fiilis, että en jaksa enää astua jalallanikaan sinne liikkeeseen, kun pelkkä asiasta keskustelu saa mut raivon partaalle. Toisaalta, jos korjaan sen omaan piikkiin, en voi valittaa tästä enempää, eli saada sitä mitä haluan, mutta saisinpa ainakin laukun korjattua nopeammin. Ihan oikeasti, kuinka noin kalliilla ja luotettavaksi luullulla merkillä on noin susi korjaus- ja reklamaatio systeemi?  Nonni, nyt rauhotun taas pikkasen, mulla menee aina tätä ajatellessa hermo.

Pradaa voin suositella kaikin puolin, laukku on ihanan jämäkkää matskua, reklamaatiot toimii (kuulemma, purse forumin mukaan), ja sehän alkaa näköjään olemaan aika oleellinen asia. Lueskelin tässä jo huvikseni asuntokauppalakia ja kirjoittelin ylös kaikkia oleellisia seikkoja mitä tulee sitten huomioida omaa asuntoa ostaessa. Mua ainakin huvittaa suuresti monet oikotien ilmoitukset, joissa on hinta pikkasen liian alhaalla, mutta tulevasta putki, julkisivu, sähkö ja kattorempasta ei ole mainintaa. Luulisi, että myyjäkin tajuaa sen, että kyllä niitä remppakohteidenkin etsijöitä on, mutta, että sellainen ihminen, joka haluaa saada ”valmiin” kohteen, ärsyyntyy vaan siitä, että käyttää aikaansa siihen, että menee esim näyttöön, ja saa vasta siellä kuulla tästä seikasta. Ei niitä asioita voi siellä näytössäkään peitellä, niin miksi sitten ilmoituksessa?

Mä, olen tänään kiukkuisella päällä, huomaako sen tekstistä? 😀 Nukuin ihan uber huonosti, nenä on tukossa, ja oon lukenu koko päivän tenttiin. Siihen päälle vielä ärsyttävien asioiden miettimistä, niin voila. 😀 haha, onneksi meillä on illaksi todellista herkkuruokaa, uuniperunoita, savukalatahnaa, jokirapu-sweetchili-majoneesi-salaattia ja karkkia.. Nomnom! 🙂

Herkuista tuli mieleen, että olen tehnyt jo pari päivää peräkkäin tätä teillekin tuttua herkkua.. Omenaa, kanelia, luonnon jugurttia, hunajaa ja kauraryynejä!! 🙂

tässä sitä ostosta..

Innostuin sen verran eilisestä leffasta, että halusin itselleni Sofi Oksasen kirjoja. Mukaan lähti kaksi ensimmäistä osaa, Stalinin Lehmät ja Puhdistus. Tämän illan aion siis pyhittää jollekin muulle kuin tenttikirjoille! 🙂

Mukavaa lauantai-iltaa teille!:)