Blogit Xenia's day 17.7.2017

Kehon palautuminen tähän mennessä

Teksti: Xenia

P7160187P7160185P7160190P7160192P7160193

Raskausaikana tuli painoa yhteensä 15 kiloa, ekalla kerralla puolestaan 14 kiloa. Lähtöpainoni oli 57 kiloa ja loppupaino vikassa neuvolassa 72 kiloa. Kroppa muuttui molemmilla kerroilla pehmeämmäksi ja lantion levisi synnytystä kohden ja sen aikana. Palautuminen tapahtui ensimmäisellä kerralla kohtuu nopeasti missä varmasti oli raskausajan liikunnalla ja aktiivisuudella tekemisensä. Tämän raskauden aikanakin liikuttua tuli tosi mukavasti ja sitä ollaan jatkettu nyt raskauden jälkeen.

2.5 viikkoa synnytyksestä päätin, että on aika ottaa muutama kuva siitä, miten keho on lähtenyt palautumaan ja kävin samalla myös vaa’alla, joka kertoi että 6 kiloa on vielä ”raskauskiloja” tässä kropassa. Niistä ehkä kilo-pari vielä extra nestettä (ja maitoa:D), mutta loput sit sitä itseään imetystä varten, se kun kuluttaa todella paljon.

Mitään kiirettä painon suhteen mulla ei ole, se kun on vaan luku. Enemmän vahtailen sitä omaa olotilaa, jota niillä vaunulenkeillä ja päikkäreillä saa pidettyä hyvin ylhäällä. Viime yönä nimittäin unettomampi yö, mutta toisaalta en viitsi vetää päikkäreitä kun eilisten jälkeen koin hankaluuksia nukahtaa illalla. On tää vauva-arki kyllä aikamoista, ei ole samanlaista päivää ja koskaan ei tiedä milloin nukutaan ja milloin ei. Toisaalta tässä piilee ehkä myös se ihanuus, pakko vaan olla armollinen itselleen ja hyväksyä se jos joskus pääsee vähän pölypalleroita kerääntymään nurkkiin tai pyykkikori täyttymään äärimmilleen. 😀

Katsotaan milloin tässä uskaltaa alkaa tekemään jotain lihaskuntoa, kovasti tekisi mieli päästä oikein kunnon hikitreenin pariin, mutta ehkä hidas venyttelyjooga voisi olla se paras tapa palailla pikkuhiljaa treenailujen pariin muutenkin kuin lenkkien osalta. Siinä hyötyisi niin jumiset lihakset kuin pääkoppakin. 🙂

linkit kaupallisia linkkejä

 

 

Kommentit (13)

Mä keskittyisin synnytyksen jälkeen enemmän nimenomaan syviin lihaksiin ja ”korsettiin” eli esim jooga/pilates liikkeet on tosi hyviä tai perinteinen lankku? 🙂 Vielä en ole itse uskaltanut lähteä kokeilemaan, mutta luulisin että noista lähden liikkeelle! 🙂

Vau näytät upealta! Ihailtavaa kun muistat myös panostaa itseesi.
Itselläni ei vielä lapset ole pariin vuoteen ajankohtaisia, mutta kun samaan tilanteeseen joskun pääsen, toivottavasti muistan samalla tavalla hoitaa myös itseni hyvinvointia. ? Mukavaa alkavaa viikkoa! <3

Sanotaanko näin, että tässä pienen vauvan kanssa se pieni lenkki ja terveellinen ruokavalio on ihan henkireikiä ja ehdottomia jo oman jaksamisenkin kannalta kun väsymyksestä pitää huolta pieni herra joka tykkää valvoa yöt ja nukkua päivät! <3 Kiitos ja samoin!<3

You’re so lucky to recover so fast both times and not a single stretch mark in sight! 🙂 I think it also has a lot to do with your build and height as you have fairly long and well shaped legs and can carry extra weight without looking ”heavy”. I remember years ago I saw a holiday picture from when your daughter was still little, and you could see a woman from behind with her and I knew immediately it was your mother as she had the exact same shaped legs as you lol 🙂 Take good care of yourself and enjoy these precious days with your bundle of joy

I know, I assume all the walking helps and obviously genetics play a massive role in skins elasticity. I’m quite liking the fact that I have more shape after pregnancy but I have to say I do like my smaller chest. 😀 But this is what it will be as long as I’m breastfeeding so be it. 🙂 thanks so much Julie, time has gone so fast, our little one is almost 3 weeks! I’ll definitely enjoy every second I can snuggle with him since this will most likely be the last time we have a tiny little human being in our family!<3 I remember my daughter being a baby like it was yesterday and its already over 3 years.<3

Miksi kirjoitat niin usein painosta, jos se on vain luku? Eikö kropan palautuminen ole myös muuta, kuin kropan koko? Ihmettelen vain.

Postauksessa juuri kirjoitin siitä miten tässä vaiheessa sitä hakee henkistä hyvinvointia. Mielestäni on ihan normaalia olla kiinnostunut painostaan raskauden jälkeen, vaikkei siitä (tai sen alenemisesta) sen suurempaa numeroa itselleen tekisikään. 🙂 Ei tästä tarvitse lähteä oikein väkisin etsimään jotain ongelmaa..

Hienosti sulla on kroppa palautumassa! Kyllä vaan naisen keho on niin ihmeellinen, vastahan se oli ihana, pyöreä maha, ja huimassa ajassa se kutistuu takaisin pieneksi 🙂

No niinpä, aivan älytöntä mihin keho pystyy! <3

Hauskaa muistella tässä samalla niitä omia vauva-aikoja. Nuorimmainen täyttää huomenna 2, joten on vielä hyvässä muistissa tuo vastasyntyneen kanssa kainalokkain nukkuminen, ihan koomassa tissin työntäminen toisen suuhun ja hetken päästä paniikkiherääminen että onko vauva tukehtunut tissiin 😀 Vielä ei tyttö ole nukkunut yhtäkään yötä heräämättä, mutta olo on silti samalla huojentunut, ettei ole enää tuota todella stressaavaa ja raskasta vauva-aikaa. Meillä on nyt lapsiluku täynnä ja hyvä niin, mutta tulee tässä silti hieman haikea fiilis kun lukee sun juttuja 🙂
Ihanaa vauva-aikaa sinulle ja koko perheellesi 🙂

hah, toi havahtuminen siihen onko vauva siinä vieressä liiskaantunut on niin tuttua. Joskus vaan nukahtaa kun on niin väsynyt. Nyt olen kyllä tehnyt pahimpina hulinaöinä niin että vauva on nukkunut pään tasolla ettei tuohon olisi vaaraa! 😀 Kiitos suuresti sinulle! Onhan tämä kaikessa kauneudessaan myös todella raskas vaihe elämässä, mutta se on niin nopeasti ohi, että ei aikaakaan kun sitä katseleen just noin taaksepäin!<3

Upealta näytät! <3 Todella hyvin ja nopeasti olet palautunut. Sinun kroppasi on todella kaunis. 🙂 Ihania vauva hetkiä <3

Olet kyllä todella upeasti palautunut synnytyksestä! Itselläni jo 1,5v takana, ja vaikka paino onkin raskautta edeltävissä lukemissa, tuntuu että vatsa on jäänyt pysyvästi hieman pömpöksi ja isommaksi. Erkaumaa minulla ei fysioterapeutin mukaan ole. Onko sinulla vinkkejä, miten saada vatsan-ja vyötärönseutua hoikemmaksi? ?

Mä keskittyisin synnytyksen jälkeen enemmän nimenomaan syviin lihaksiin ja ”korsettiin” eli esim jooga/pilates liikkeet on tosi hyviä tai perinteinen lankku? 🙂 Vielä en ole itse uskaltanut lähteä kokeilemaan, mutta luulisin että noista lähden liikkeelle! 🙂

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *