Xenia's day

Raskausajan treenejä?

Teksti:

Mulla on vähän sellainen vaihteleva fiilis aina treenaamiseen. Joskus huvittaa tehdä päivittäin jotain lihaskuntoa ja joskus on pidempiäkin kausia kun treeniksi riittää päivittäiset kävelyt koiran kanssa. Aina teen kuitenkin jotain, muuten pääkoppa tuntuu räjähtävän ja etenkin raitis ilma on mulle kaiken a ja o!
Ennen raskautta olin juuri päässyt salin makuun ja käytiin ystäväni kanssa pari kertaa viikossa hikoilemassa. Heh, sattumalta samalla ystävällä on muuten nyt laskettu aika vajaa kaksi viikkoa myöhemmin kuin minulla, ja meidän esikoisetkin on ihan parin kuukauden sisällä syntyneet!<3
Hikoiltua tuli siis jonkun verran ja fiilis siitä oli mitä parhain. Kunnes sit alkoi ne verenvuodot heti alkuraskaudessa. Kyselin lääkäriltä mielipidettä siihen mitä kannattaa tehdä ja hän sanoi niin, että jo senkin vuoksi kannattaa ottaa rauhassa, ettei sit pahimman tapahtuessa alkaisi syyttelemään itseään. Luin aika paljon tarinoita hematoomista ja esim jenkeissä naisia passitetaan jopa vuodelepoon, aika hurjaa! Ihan siihen en ryhtynyt mutta minimoin kaiken extran eli Maxin aamulenkit lyhenivät hieman ja muuten en juuri tehnytkään mitään ylimääräistä. Imurointikin sai aikaan supistuksia, joten sen jätin miehelle ja sellaiset viitisen viikkoa tein lähinnä kevyitä askareita ja pyrin välttelemään minkään kovin painavan nostamista. Niin paitsi esikoisen, jota aina välillä täytyy nostella. <3
Nyt kun ei ole hematoomaa enää ollenkaan, sain lääkäriltä luvan tehdä liikuntaa sen mukaan kuin hyvältä tuntuu. Mulla tuo lähellä kohdunsuuta oleva istukka aiheuttaa vuotoja lähinnä silloin jos olen tehnyt todella paljon jotain (puhutaan tyyliin koko päivän kävelystä yms), ja nyt taas ei pitkään aikaan mitään (koputtaa puuta). Himo kuitenkin edes kevyttä liikuntaa kohtaan on aivan valtava ja olen nyt tässä muutaman viikon tehnyt vähän jotain joka päivä. Naisten punnerruksia, ojentaja -punnerruksia, syviä vatsalihaksia ja pakaroita.
Nuo muutamat liikkeet alkavat kuitenkin kyllästyttämään ihan yksinään, joten katselin Pinterestistä hieman inspistä raskausajan kotijumppaan. Ja sitähän löytyi vaikka millä mitalla! 🙂

raskausajanliikuntakuvakaappaus Pinterest-boardistani Pregnancy workout

Erityisesti mieleeni ovat sellaiset kuntoilumuodot, jossa käytetään vain oman kehon painoa eikä mitään muita välineitä tarvita. Tuo alaoikea full-body workout on aika jees ja ajattelin sitä kokeilla tänään. Lisäksi tuo alhaalla myöskin oleva The Pregant girls workout vaikuttaa aika hyvältä! Näitä siis kokeilemaan nyt saman tien, josko tässä vaikka saisi vähän ryhdikkäämmän olon tauon jälkeen. Hitaasti on toki aloitettava ja etenkin raskaana kuunneltava kroppaa tarkasti!<3

Onko siellä muita odottajia, jotka kenties kaipailee kuntoiluinspiraatiota? Lähdettekö mun kanssa haasteeseen? 🙂

Lue myös

X