ruoka

Terveellistä

13.6.2016 Teksti: Xenia

Eilisen jälkeen on hyvä palata ruotuun. Tuli hieman herkuteltua suklaamuffinseilla, vieläkin tulee vesi kielelle niitä ajatellessa. Hyvänä puolena sanottakoon, että fiilis on kyllä huomattavasti parempi sen jälkeen kun viikonloppuna on ollut yksi herkkupäivä eikä niin että herkkupäivä on alkanut torstai-iltana ja jatkunut sunnuntai-iltaan. Kröhöm, tätä nimittäin tapahtuu ”aina välillä”.

Joka tapauksessa. Tässä muutama tämän hetken suursuosikkini, kaneli-omena kombokin päässyt taas pitkästä aikaa oikein kunnolla käyttöön. En voi kuin suositella!

IMG_4964

Ensimmäinen ruoka on puuro, johon on lisätty ”erikoisuutena” protskujauhetta. Lopputulos oli ihanan pehmeä ja jopa jälkiruokamainen vaikka itsessään siihen ei mitään epäterveellistä tullutkaan. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan.

Tarvitset:

  • 1 dl kaurahiutaleita
  • 2,5 dl mantelimaitoa (tai tavallista maitoa/soijamaitoa)
  • 1 dl vettä
  • 1 mitallinen protskujauhetta (mulla 30g Leaderin whey proteiinia vaniljan makuisena)

Sit kaikki vaan sekaisin ja liedelle kiehumaan hiljakseen. Mä vispailen puuroa aina välillä ettei se pala pohjaan. Taisin keittää puuroa noin 10 minuuttia ja päälle heitin vielä pilkottua omenaa ja kanelia. Toimii!

IMG_4990

Banaanipannarin ohjeita on netti pullollaan. Mä opin tämän reseptin joskus Monalta ja käytän tätä reseptiä about joka toinen kerta ja joka toinen kerta menen puolestaan 2 kananmunaa, 1 banaani kombolla (helppo ja nopea!). Tämä Monan resepti on kuitenkin proteiinirikkaampi ja olen todennut sen pitävän paremmin nälkääni.

Tarvitset:

  • Puolikas banaani
  • kaksi munanvalkuaista (mä pistän usein yhden kokonaisen ja yhden valkuaisen, tulee vielä herkullisempi jos on yksi keltuainen mukana)
  • loraus mantelimaitoa (tai mitä tahansa maitoa)
  • 30 g protskujauhetta (tuo Leader toimii tosi hyvin)
  • kanelia maun mukaan

Ensin munat, maito ja banaani sauvasekoittimella kuohkeaksi vaahdoksi ja sit haarukalla kaneli ja protskut joukkoon. Paistelen keskilämmöllä kookosöljyssä aika pitkään, yleensä menen ihan mututuntumalla että milloin näyttää siltä että pannarin voi kääntää (ja yhtä monta kertaa siitä tulee riekaileinen mutta makuunhan se ei vaikuta). Päälle sit mitä milloinkin. Joskus marjoja, joskus omenaa ja kanelia ja joskus maapähkinävoita (slurps), kaikki toimii!

Tässä nyt kaksi mun tämän hetken suosikkiani mitä tulee ruokiin. Kummastakin saa kivasti energiaa niin että jaksaa käydä pidemmälläkin lenkillä. Toimivat siis hyvin sekä aamupalana että lounaana tai iltapalana!

Mukavaa ja aurinkoista maanantai-iltaa teille kaikille. Alla juuri sähköpostiin kilahtanut vinkki! 🙂

Ellokselta 40% alennusta* kalleimmasta tuotteesta – myös tuotemerkeistä!

  • 335474 – Alennus koskee uutta tilausta Elloksen valikoimasta. Alennus koskee normaalihintaisia vaatteita, kenkiä, asusteita, kodintekstiilejä, sisävalaisimia, tapetteja ja mattoja, myös tuotemerkkejä. Alennus on voimassa 19.6.2016 asti, ja sen voi käyttää vain kerran. Toimituskulut lisätään tilauksen loppusummaan. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin tai tilaajaetuihin, ale-/kampanjahintaisiin tuotteisiin, huonekaluihin, elektroniikkatuotteisiin ja -tarvikkeisiin, Design by -tuotteisiin eikä Toms-, Odd Molly -, Odd Molly Home -, Dirty Linen – eikä Ray-ban -merkkisiin tuotteisiin.

sisältää kaupallisen linkin.