Xenia's day

Viime viikon ruokia

Teksti: Xenia

Tässä nyt esimerkkejä siitä, mitä mä yleensä syön. Rehellisyyden nimissä ei ole varmaan yhtään päivää kun en söisi mitään extraa, kuten tummaa suklaata tai vastaavaa. Tasapaino kaikessa!<3

Aamiainen:

Tuorepuuroa, jossa 2 rkl chiaa, 2 dl mantelimaitoa, noin 1,5 rukl kauraryynejä. Päällä kookoshiutaleita, marjoja ja pähkinöitä.

tai

avokadoa ja esim munakokkelia

Lounas:

feta-avokado-salaatti eli salaattipohjana kurkkua, tomaattia ja salaattia sekä rucolaa, lisänä avokadoa, siemeniä ja fetaa.

tai

kylmäsavulohta, kananmunaa, parsaa, parsakaalia ja avokadoa

tai

paistos, jossa herkkusieniä, pinjansiemeniä, purjoa, valkosipulia, esikeitettyä parsaa ja parsakaalia sekä tonnikalaa.

IMG_0714

IMG_0695
lounas

Välipala:

2-3 pähkinävoipalloa (mantelivoita/maapähkinävoita, hunajaa/taatelia, kauraryynejä ja tummaa kaakaojauhetta)

tai

pähkinöitä

Illallinen:

Uunilohta, parsaa, parsakaalia tai kukkakaalia ja bataattia

tai

kana-chorizo vuoka (täällä ohje),mulla bataattia perunan sijaan.)

tai

kana/kalkkunakastike, jossa lisänä paljon eri kasviksia ja kaurakermaa, soijaa ja kanafondia ja lisukkeena tummaa riisiä.

Iltapala:

Pari näkkäriä, toisen päällä avokadoa, toisen päällä juustoa ja kurkkua.

tai

Chiapudding

tai

jos vähempi nälkä, vähän tummaa suklaata.

Näiden lisäksi mulla menee muutama kahvikuppi ikaffella ja teemuki illalla. Viikonloppuisin en ole kovinkaan tarkka vaan syön mitä milloinkin, esim nyt menneenä viikonloppuna söin lauantaina sekä suklaata, pizzaa että jätskiä. Eilen olo oli kuitenkin sellainen, ettei tosikaan, joten ainakin mun kohdalla puhdas ja mulle sopiva ruoka korreloi hyvän fiiliksen kanssa ihan 100%. Silti koen että noi pienet herkut ovat vain liian hyviä kokonaan pois jätettäviksi ja niihin luen myös juustot. Mature Cheddar on mun heikko kohta, etenkin näkkärin tai hapankorpun kanssa. Yleensä meidän viikonloppuihin kuuluukin juustolautanen ja viiniä, eli kuten sanottu, tasapaino kaikessa! 🙂

Yksi havainto, mitä olen itsestäni tehnyt on se, että mun pitää syödä se 5 kertaa päivässä tai alan kiukustumaan. Minä ja alhainen verensokeri eivät ole hyvä yhdistelmä. 😀 Eli aamupala, lounas, välipala, illallinen ja tarvittaessa vielä iltapala.

Olen kohtuu liikunnallinen ja käyn vaunulenkillä aika usein ja vaikken kävisikään, pyrin sit tekemään edes jotain jumppaa tai vähintään höösäämään kotona. 😀 Viikonloppuna pesin ikkunat ja sohvien päälliset ja autoin miestä kaadetun puun pois viennissä ja autotallin tavaroiden siirtämisessä. Nyt onkin lihakset kipeänä, eli uskon vakaasti hyötyliikunnan voimaan.. Ruokavaliossa en laske kaloreita, haen pitkälti pelkkää hyvää oloa. Siitä syystä ruokavaliosta ei koskaan lähde pois suklaa tai muut herkut, vaikka nyt olenkin pyrkinyt vähentämään perus karkkia ja siirtyä tummaan suklaaseen ja itse tehtyisin ns terveellisempiin herkkuihin.

Sellaisia ruokia täällä. Tänään ajattelin vetää lounaaksi raikasta salaattia avokadon ja kananmunien kera ja illalliseksi lohta bataatti-sipulimuusin ja kasvisten kera. Välipalaksi ajattelin taikoa jonkun supermehun kun mulla on tuolla inkivääriä ja iltapalaksi mulla on jo chia pudding tekeytymässä.

Jestas, että tuleekin nälkä, mutta kohtahan on lounas-aika. Sitä ennen kuitenkin vähän höösäystä ja jumppaa pojan kanssa!

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille! 🙂

 

 

 

Lue myös

X