Otavamedian Blogipäivässä puhuttiin vastuullisuudesta ja ekologisuudesta sekä innostuttiin Instagramista
Annan, Kaksplussan, Kotilieden ja Dekon supersuositut bloggaajat kokoontuivat perjantaina Lapland Hotels Bulevardiin saamaan vinkkejä Instagramista, verkostoitumaan sekä tietenkin tapaamaan tuttuja.
Annan, Kaksplussan, Kotilieden ja Dekon supersuositut bloggaajat kokoontuivat perjantaina Lapland Hotels Bulevardiin saamaan vinkkejä Instagramista, verkostoitumaan sekä tietenkin tapaamaan tuttuja.
Otavamedian Blogipäivää vietettiin Annan, Kaksplussan, Kotilieden ja Dekon bloggaajien yhteistapahtumana perjantainta 5. huhtikuuta Lapland Hotels Bulevardi -hotellissa Helsingin keskustassa.
Tapahtuman teemana oli vastuullisuus ja ekologisuus, joka näkyi paitsi puhujavalinnoissa myös Laplands Hotels Bulevardi -hotellin tarjoiluissa. Kaikki raaka-aineet oli tuotu napapiirin yläpuolelta ja suurin osa Suomesta. Tarjoiluissa maistuivat raikkaat maut, kuten kuusenkärkkä sekä tietysti hilla, ja ihanan kekseliäät yhdistelmät, kuten porotartar ja mäntymajoneesi sekä kangasrousku ja kaskinauris.
”Kun haluaa Insta-näkyvyyttä, kannattaa itse olla todella aktiivinen”
Otavamedian Blogipäivän toisena teemana oli Instagram ja siellä vaikuttaminen. Muun muassa Sugar Helsinki -mainostoimiston Head of Lifestyle PR Saana Sillanpää antoi bloggaajille kullanarvoisia vinkkejä siitä, miten kaupalliset yhteistyöt bloggaajien ja yritysten välillä sujuvat parhaalla mahdollisella tavalla.
– Tee omista lähtökohdistasi ja samalla tyylillä kaupalliset sisällöt kuin muutkin postaukset, Sillanpää painotti.
Sillanpään mukaan myös taustatyön tekeminen huolellisesti ennen yhteistyön aloittamista on ensiarvoisen tärkeää: tutustu siis brändin tarinaan ja arvoihin, tuotteiden sisältöön sekä brändilupaukseen.
Kuuntelemassa ollut Havaintoja parisuhteesta -blogia Annassa pitävä Sami Minkkinen piti Blogipäivää onnistuneena.
– Olen oppinut sellaisen asian, että kun haluaa Insta-näkyvyyttä, kannattaa itse olla todella aktiivinen, Sami Minkkinen summaa.
Samoilla linjoilla oli Annan sivuilla Mukana maku -ruokablogia pitävä Dick Lindertz.
– Käytän todella paljon Instagramia, teen lähes päivittäin postauksia ja viime aikoina etenkin Storiesia. Etenkin sinne puolelle olen saanut paljon vinkkejä, Dick kiittelee päivän antia.
Dickin omat neuvot Instagramin tekoon on, että tarinat kannattaa pitää lyhyinä ja ytimekkäinä.
– Ihmiset lukevat kolme–neljä riviä. Ja vain jokunen hashtag!
Arvonta päätti hienon Blogipäivän
Zero Pointin markkinointipäällikkö Pirita Valtonen eli Kaksplussan bloggaaja Pandamama lopetti Otavamedian Blogipäivän esittelemällä Zero Pointin urheiluvaatteita, jotka valmistetaan kierrätetystä nylon-jätteestä.
Zero Point ilahdutti paikalla olleita bloggaajia arpomalla kaikkien päivään osallistuneiden kesken treenihousut sekä kompressiosukat. Jännittävän arvonnan voittajaksi nousi lopulta Annan Havaintoja Parisuhteesta -bloggaja Sami Minkkinen.
Onnea voittajalle!
OM-blogipäivä toteutettiin yhteistyössä Lapland Hotels Bulevardin, Otavan, Suomalaisen Kirjakaupan, Sugar Helsingin, Mtsmartin, Zero Pintin, Jolie Organicsin, Fazerin ja Ella’s Kitchenin kanssa.
Lue myös: Kotilieden ja Dekon blogitapahtuman teemoina vastuullisuus ja ekologisuus
Kommentit
Virkistä viikkoasi Annalla!
Katso tarjous