Mainos Yli pyykkivuorten

Testasimme Jyväskylän parhaat lapsiperheen talvilomakohteet!

Teksti: Hanna Maaria, Yli pyykkivuorten

Kaupallinen yhteistyö

Mainos Visit Jyväskylä

Jyväskylä, talviloma ja parhaat lapsiperheen talvilomakohteet. Lasten löytöretket kutsuvat perheet Jyväskylään!

Minä ja Aava saimme kutsun Jyväskylään, entiseen kotikaupunkiimme ja Aavan synnyinkaupunkiin, testaamaan talven lasten löytöretket -kohteita. Koska olimme vastaavalla Visit Jyväskylän matkalla jo kesällä, tiesin, että tällainen reissu on bloggaajan unelmien työreissu sekä äidin ja lapsen unelmien yhteinen matka. Siispä lähdimme ihan innoissamme testaamaan myös Jyväskylän talvisia lapsiperhekohteita!

Vietimme mielettömän hienon viikonlopun Visit Jyväskylän Johannan sekä Prime life by Umppu– ja Ruuhkavuosipsykoosi-blogien bloggaajien sekä Janita K -tubettajan ja heidän lastensa kanssa. Kiersimme tammikuun viimeisen viikonlopun perjantain ja sunnuntain välisenä aikana kahdeksan upeaa lasten löytöretket -kohdetta.

Oli ihanaa viettää aikaa Aavan kanssa, tutustua muihin somevaikuttajiin, puhua somesta, bloggaamisesta, tubettamisesta ja markkinoinnista, viettää aikaa Visit Jyväskylän Johannan kanssa sekä saada vierailla näissä yrityksissä. Suuri kiitos, emme unohda tätä reissua ikinä!

Laajavuori Laajis

Reissumme ensimmäinen kohde oli Laajavuoren laskettelukeskus. Työjuttujeni takia emme päässeet heti alussa mukaan, joten meille jäi vain puoli tuntia aikaa lasketteluun. Minä keskityin valokuvaamiseen, ja Aava pääsi opettajan kanssa lasten rinteeseen.

Laajis on meille tuttu pikkulapsivuosien pulkkamäkipaikkana. Ihan Jyväskylän keskustassa olevaan laskettelukeskukseen on helppo tulla. Laajiksessa on 12 rinnettä, 6 hissiä ja 32 latua yhteensä 48 km:n matkalla. Laajiksessa on myös ice cross -alamäkiluistelurata. Lasten rinne oli sopivan loiva ja turvallinen harjoitteluun.

Aava oli innoissaan, kun pääsi toista kertaa elämässään rinteeseen. Heti muistui mieleen jutun juoni. Olisimme mielellämme viettäneet Laajavuoressa hyvinkin kauan, mutta aikataulumme ei tällä kertaa joustanut.

Laajavuoressa voi harrastaa monipuolisesti talviurheilua. Harvassa kaupungissa on laskettelukeskus ihan ytimessä! Kurkista Laajiksen hinnastoa ja rinnetietoja täältä.

Kuva Laajavuori

Visit Jyävskylä

Ihana lapsijoukkomme, joka hioutui heti yhteen ja ikävöi toisiaan reissun jälkeen. Kuva Umppu.

Kylpylähotelli Peurunka

Laskettelun jälkeen matkustimme Laukaaseen Kylpylähotelli Peurunkaan. Peurungassa olen käynyt Jyväskylässä asuessa keikoilla sekä kerran työporukalla kokeilemassa curlingia. Se oli aika hauskaa!

Kirjauduimme sisään hotelliin ja veimme tavaramme huoneeseemme. Oli ihan luksusta olla kahdestaan oman lapsen kanssa hotellissa yötä! Heti huonetta ihasteltuamme lähdimme porukalla uimaan kylpylään. Aava ja Janita K:n Kiia-tyttö ottivat heti haltuun Euroopan pisimmän liukumäen, joka on 130 metriä pitkä! Huima mäki, minäkin laskin kerran! Wipit-temppurata oli myös Aavan suosikki. Kurkista tästä kylpylän esittely 360-videolta. Videosta puuttuu uusi 40 metrin liukumäki.

Nautimme Ravintola Peurankellossa tasting-päivällisbuffetin. Luulen, että seurueemme lapsille, ja ehkä äideillekin, jäi parhaiten mieleen todella runsas jälkkäripöytä… Aava sai keittiöstä suuren gluteenittoman suklaakakkupalan, jota herkutteli suupielet (ja leuka ja otsa) suklaassa nautinnollisesti!

Lapset testasivat iWall-virtuualiseinäpeliä. Nauru raikui! Pelaamisen jälkeen menimme huoneeseemme. Katselimme telkkarista taitoluistelua ja pelasimme mukaan ottamaamme Love letter -korttipeliä. Pian sen jälkeen kömmimme  pehmeiden lakanoiden väliin.

Maittavan aamupalan jälkeen kiiruhdimme pulkkamäkeen! Oli pieni pakkanen ja aurinkoinen sää, joten aamu oli ihan pakko viettää ulkoillessa Peurungan maisemissa. Hotellista saa lainata monia talviurheiluvälineitä, kuten pulkkia ja suksia. Pulkkailun jälkeen matkamme jatkui taas.

Katso tästä Visit Jyväskylän bloggaajamatkan ensimmäisen päivän Insta-stoorini.

Visit Jyväskylä Viisi faktaa
Visit Jyväskylä  Visit JyväskyläVisit Jyväskylä   Visit Jyväskylä
Visit Jyväskylä

Kanssamme pulkkailemassa Janita K ja Kiia.

Beach and jump park

Seuraava kohteemme oli Beach and jump park Jyväskylän Palokankaalla. Paikka on meille tuttu muun muassa Aavan serkun synttäreistä, joissa saimme ohjatusti leikkiä ja pelata eri pelejä trampoliineilla sekä herkutella.

Saimme jalkaamme oranssit trampoliinisukat, ja otimme tilan haltuun! Aava ja Kiia aloittivat pehmeällä hiekalla rantalentiksellä ja muut juoksivat trampoliineille. Testasimme trampoliineja, ilmapatjaa, juustomerta ja törmäilypalloja. Törmäilimme toisiimme ja teimme kuperkeikkoja isoissa palloissa. Nauratti hirveästi!

Tuli kyllä hyvää liikuntaa kaikille! Jos asuisimme Jyväskylässä, voisin tulla Beach and jump parkin kuntosalille, ja lapset voisivat olla sillä aikaa trampoliineilla. Kätevää!

Kurkista lisää Beach and jump parkin hinnastoista ja muun muassa synttäripaketeista!

Visit JyväskyläVisit Jyväskylä  Visit Jyväskylä Visit Jyväskylä

Superpark Jyväskylä

Superpark! Tätä kohdetta Aava oli odottanut eniten! Hän on nyt 7-vuotiaana todellakin kasvanut Superparkin käyttäjäikään.

Tässä kohteessa minun työni reissun valokuvaajana oli hyvin haastavaa: en meinannut löytää Aavaa! Hän juoksi, pomppi, kiipeili ja temppuili seurueen muiden lasten kanssa niin, että poninhäntä vain heilahti kuvan reunassa, kun lapsijoukko oli jo muualla. Ei kuulemma voinut pysähtyä hetkeksikään kuvaan, kun oli niin kivaa!

Superparkissa voi tehdä minkä ikäinen vain tehdä hyvän treenin, hengailla kavereiden kanssa tai kokeilla eri lajeja. SuperParkin Freestyle Hallissa on skeitti- ja scoottialueet, Air Track -ilmavolttiradat, hyppyrit ja huikeat trampoliinit. Game Arenalla otetaan toisista mittaa muun muassa lätkätutkan, jalkapallo- ja koripalloflipperin avulla. Seikkailualueella voi temppuilla ja kiipeillä.

Superpark on hyvä kouluikäisten lasten koko perheen lomanviettopaikka. Pakkanen tai lumimyrsky ei tätä lajia haittaa! Tapasimme Superparkissa Matildan hyvän ystävän Jyväskylän-kotimme naapurista. Tämä 15-vuotias tyttö oli tullut Superparkkiin treenaamaan tytöistä ja pojista koostuvan kaveriporukan kanssa. Ihan loistava teinien yhteinen harrastus!

Nautimme Superparkissa lounasta jokaisen makuun. Minä otin herkullisen vuohenjuustosalaatin ja Aava gluteenittoman nakkisämpylän. Gluteenittomuus oli hyvin merkitty ja hyvin tiedossa. Pisteet siitäkin!

Kurkista, mitä kaikkea Jyväskylän Superparkissa voi puuhata vaikka talviloman pakkaspäivänä!

Visit Jyväskylä Visit JyväskyläVisit JyväskyläVisit JyväskyläVisit Jyväskylä  Visit Jyväskylä Visit Jyväskylä Visit Jyväskylä

AaltoAlvari

Voi AaltoAlvari, mitä merkitsetkään perheellemme. Asuimme Jyväskylässä vuosina 2002-2014, jona aikana saimme kaikki kolme lastamme. Jyväskylän kaupungin uimahallissa olen istunut satoja tunteja kahluualtaan pohjalla, saunassa taapero sylissäni tai koululaiset vieressäni, poreiden keskellä altaassa sekä lastenaltaan lähellä lasten harrastessa uimaseuran eri ryhmissä. Olen ollut uimahallissa ison mahan kanssa, taaperoiden kanssa, päiväkoti-ikäisten kanssa ja kouluikäisten kanssa.

Olemme viettäneet hetkiä aaltoaltaassa pakkaspäivinä, syksyn sateissa ja vapaina lauantaipäivinä. Uimahallissa on tavattu ystäväperheitä ja käyty naapuruston äitiporukalla vesijuoksemassa. Siellä on opittu uimaan ja oltu ylpeitä rohkeudesta, kun on uskallettu hypätä 5 metrin hyppytornista. Meidän perheemme tykkää käydä uimassa, joten AaltoAlvari on ollut aina tärkeä.

Kun saavuimme bloggaajaporukalla AaltoAlvariin, lapset saivat  Jyväskylän liikuntapalveluiden karkkirasiat, jotka Aava heti korkkasi. Lähdimme pariksi tunniksi nauttimaan aalloista ja saunan löylyistä. Muiden asiakkaiden vuoksi ei voinut hyvin kuvata AaltoAlvaria. En myöskään julkaise uikkarikuvia blogissani, mutta AaltoAlvarista saa kyllä hyvän kuvan uimahallin verkkosivuilta! Kurkista tästä AaltoAlvarin altaista tietoja!

AaltoAlvari on enemmän kylpylä kuin uimahalli. Kannattaa laittaa talviloman ohjelmalistalle!

Original Sokos Hotel Alexandra

Pitkän päivän jälkeen bussimme toi meidät Jyväskylän keskustaan Original Sokos Hotel Alexandran ovelle. Kirjauduimme ja pääsimme huoneeseemme. Niin kuin Sokos Hotellissa aina, vastaanotto oli lämmin. Huone oli ihana, ja pöydällä odotti upea yhteistyölahja: skumppa ja hedelmälautanen!

Vaihdoimme vaatteet, tein Aavalle letin ja lähdimme alas Frans & Sandra -ravintolaan. Meille oli varattu oma kabinetti! Tilasimme ihania herkkuja A la Carte -listalta. Gluteenittomuus oli huomioitu hyvin ja ammattitaitoisesti.

Kivan illan jälkeen lähdimme hotellihuoneeseen. Aava pesi hampaat ja laittoi yökkärin. Annoin hänen pelata hetken kännykällä sängyssä peiton alla. Hän huokaisi syvään ja sanoi kaksi kertaa, että ”ihanaa rauhoittua kahdestaan täällä hotellihuoneessa”. Sitähän se hotellielämys nimenomaan on! Päivä tai ilta on usein täynnä ohjelmaa, ja sitten hotellihuoneessa saa hetken huokaista kaikessa rauhassa! Luksusta!

Oli ihana käpertyä pikkuisen viereen pehmeälle sängylle. Hyvin nukutun yön ja herkullisen aamupalan jälkeen matkamme jatkui.

Kiitämme Alexandran loistavaa sijaintia kauppakeskusten, baarien, Palviljongin, Laajavuoren, Aaltoalvarin ja pääkirjaston lähellä sekä miellyttävää palvelua!

Katso tästä Visit Jyväskylän bloggaajamatkan toisen päivän Insta-stoorini.

Visit Jyväskylä Visit Jyväskylä Visit JyväskyläVisit JyväskyläVisit JyväskyläVisit JyväskyläVisit Jyväskylä Visit JyväskyläVisit Jyväskylä Visit Jyväskylä Visit JyväskyläVisit Jyväskylä    Visit JyvädkyläVisit Jyväskylä

Häkärinteet

Sunnuntaiaamuna kiipesimme bussiimme ja lähdimme matkalle kohti Hankasalmea ja Häkärinteitä! Pakkasta oli jopa 26 astetta, mutta emme antaneet sen häiritä. Minäkin pääsisin laskettelemaan!

Perillä meidät otettiin yhtä ystävällisesti ja lämpimästi vastaan kuin kaikissa muissakin kohteissamme. Saimme monot ja sukset ja lähdimme lasketteluopettajan kanssa loivaan rinteeseen. Aava laski ensimmäisenä opettajan perässä ja oli ihan innoissaan! Laskimme aika monta kertaa mäkeä opettajan ohjeistaessa. Sen jälkeen sai jatkaa isompiin mäkiin, mutta Aava ei halunnut. Hän jäi Umpun ja Vilin kanssa laskemaan ja minä lähdin testaamaan isompia rinteitä.

Oli todella kylmä varsinkin, kun valokuvaaminen oli osa juttua! Kädet jäässä napsin muutamia kuvia rinteiden päällä. Kävin välillä lämmittelemässä ja jatkoin sitten vielä hetkeksi. Aava ja osa muista lapsista olikin jo siinä vaiheessa lopettanut laskemisen ja nautti kaakaota sekä tutustui Häkärinteiden lasten leikkihuoneeseen. Ruuhkavuosipsykoosi-blogin äiti ja poika testailivat pulkkamäkeä ja liittyivät sitten muiden joukkoon.

Häkärinteillä on 13 rinnettä, off piste -rinne ja HäkäSnowPark. Kurkkaa rinteiden esittely täältä Häkärinteiden sivuilta. Maisemat olivat upeat rinteiden päällä. Parasta talvea, ihana Keski-Suomi!

Nautimme tunnelmallisessa ravintolassa buffetlounaan, minkä jälkeen matkamme jatkui viimeiseen kohteeseemme. Lisätietoja ja Häkärinteen hinnaston löydät Häkärinteen sivuilta täältä.

Visit Jyvädkylä Visit Jyväskylä
Visit Jyväskylä

Ihana vastaanotto ja herkullinen hedelmälautanen odottivat meitä.

Visit JyväskyläVisit JyväskyläVisit JyväskyläVisit Jyväskylä

Liikuntakeskus Hutunki

Visit Jyväskylän bloggaajamatkan viimeinen kohteemme oli Liikuntakeskus Hutunki Vaajakoskella. Hutunki on monipuolinen liikuntakeskus, jonka lajivalikoimasta löytyy parikymmentä eri lajia. Ulkopihalla on kesäisin minigolfkeidas ja tenniskenttä. Liikuntakeskuksessa on myös kokoustila ja saunakabinetti.

Saimme testata keilaamista. Etsimme sopivat kengät ja tarpeeksi kevyet pallot ja ryhdyimme pelaamaan! Ensimmäisten heittojen jälkeen pyysimme suosiolla laidat! Aika monta keilan kaatumista ja jopa monen keilan kaatumista tai kaikkien keilojen kaatoa saimme nähdä ja kokea! Tuuletimme ihan täysillä, kun onnistuimme saamaan kaadon. Vähän meitä äitejä nauratti, kun hehkutimme kuin ammattilaispelaajat kaatojamme vaikka meillä oli laidat… Heh! Mutta tärkeintähän oli, että sekä lapsilla että aikuisilla oli tosi hauskaa!

Keilaamista täytyy kyllä käydä kokeilemassa koko perheen voimin joku päivä! Jos asuisimme lähempänä, tulisimme kyllä joku ilta Hutunkiin.

Pelasimme myös hetken hohtominigolfia. Aava tykkää siitä erityisesti. Tällä kertaa emme ehtineet testata seinäkiipeilyä. Sitä minä olisin halunnut testata. Samoin olisi kiinnostanut myös padel, jota en ole koskaan kokeillut. Hutungin lajivalikoiman ja hinnaston näkee tästä.

Jäi kyllä fiilis, että sen sijaan, että lähtee vaikka leffaan tai shoppailemaan, voisi tulla koko perheellä testaamaan joku lauantai jotain lajia, jota ei ole kovin paljon testaillut!

Katso tästä Visit Jyväskylän bloggaajamatkan toisen päivän Insta-stoorini.

Visit Jyväskylä Visit JyväskyläVisit Jyväskylä Visit Jyväskylä

Kiitos Visit Jyväskylä

Hutungin jälkeen oli edessä kotimatka Pirkkalaan. Nautimme bloggaajamatkasta suunnattomasti! Tällaiset elämykset ovat parasta bloggaajan työssäni. Kiitos Visit Jyväskylä, Laajavuori, Peurunka, Beach and jump park, Superpark, AaltoAlvari, Alexandra, Häkärinteet, Hutunki ja kollegat!

Jyväskylällä on aina tärkeä paikka sydämessämme. Menkää muutkin Jyväskylään, siellä on ihania ihmisiä ja ystävällinen palvelu!

Muut postaukset Visit Jyväskylän bloggaajamatkalta

Visit Jyväskylän bloggaajamatkan Instagram-stoorini @hannamaariap: Day 1, day 2, day 3