Mainos Yli pyykkivuorten

Kaupallinen yhteistyö

Hilton Helsinki Strand

Kaupallinen yhteistyö Hilton Helsinki Strand

Hilton Helsinki Strand tarjosi meille elämyksen arjen kiireiden keskellä. Viisihenkinen perheemme nautti ripauksesta luksusta Helsingissä Hilton Strandissa toukokuun alussa.

Katselin keväällä kalenteriamme. Toukokuun kalenterisivulla meillä luki yhden lauantain kohdalla, että olemme menossa rippijuhliin Vantaalle. Rippijuhlien jälkeen ajaisimme kiireellä takaisin kotiin, että minä ehtisin Tampere-taloon konserttiin kello 19. Kaksi tuntia ajoa sinne, juhlat ja kaksi tuntia takaisin.

Ajattelin, että olisipa ihana ehtiä viettää aikaa pitkästä aikaa Helsingissä. Miehen kaksi veljeä asuvat myös Helsingissä, ja kun emme olleet nähneet heitäkään perheineen pitkään aikaan, päätimme lähteä Helsinkiin jo perjantai-iltana.

Hilton Helsinki Strand -hotelli tarjosi meille yöpymisen upeassa hotellissa keskellä Helsinkiä.

Hilton Helsinki Strand

Ihana vastaanotto ja herkullinen hedelmälautanen odottivat meitä.

Upea merinäköala

Lähdimme ajamaan Helsinkiin Tampereelta perjantaina neljältä työ- ja koulupäivän jälkeen.

On aina yhtä jännittävä fiilis ottaa matkalaukut, lapset ja lasten, tai meillä enää yhden lapsen, rakas unikaveri ja muut tarpeelliset tavarat autosta ja sitten kirjautua sisään hotelliin. Todellista arjen luksusta.

Majoituimme valoisassa sviitissä, jonka ikkunoista ja parveekkeelta avautui upea merimaisema. Sää oli pilvinen ja sateinen, mutta oli helppoa kuvitella, miten upea maisemataulu ikkunoista avautuu auringon paistaessa keskellä kesää tai lumista talvea.

Mies ja poika ihastelivat erityisesti rannassa laiturissa olleita hulppeita jahteja. Minä ihastelin kesään valmistautuvaa luontoa ja juuri puhjenneita koivujen lehtiä. Vaikuttava oli myös ikkunoista avautuva öinen Helsinki valoineen. Teini ihasteli pehmeää sänkyä ja rentoa fiilistä.

Hilton Strandista nopeasti Forumiin

Minä ja Matilda kävelimme hotellista kahdestaan Helsingin ydinkeskustaan. Kävimme Forumissa ostamassa yhden mekon, jota Matilda kokeili luokkaretkellä, mutta ei silloin ostanut ja jäi vähän harmittamaan. Kävelimme Forumille kymmenessä minuutissa, ja onneksi mekkoja oli yhä myynnissä!

Söimme vähän herkkuja. Lapset katselivat telkkarista Simpsoneita ja pelasivat hetken kännyköillään. Vietimme vain rennosti aikaa yhdessä. Aava nukahti kuulokkeet korvillaan lastenohjelmaa katsoessaan, joten varmasti oli unelmien ilta hänellä.

Miehen kaksi veljeä ja toisen veljen vaimo tulivat viettämään kanssamme iltaa. Juttelimme alkuyöhön asti. Alakerran aulabaarissakin olisi voinut istahtaa takkatulen ääressä, mutta meillä oli mukavaa ihan omassa huoneessamme.

Helsingin pimeä yö sykki ympärillämme, mutta me istuimme rennosti kaikessa rauhassa viinilasillisten ääressä.

Hilton Helsinki Strand Hilton Helsinki Strand Hilton Helsinki Strand

Hotellihuoneiden väliovi helpottaa perheen yöpymistä

Viisihenkinen perhe, jossa kaksi lasta ovat jo lähes aikuisen kokoisia, tarvitsee jo vähän enemmän tilaa hotellista kuin pelkkiä matkasänkyjä ja kainalopaikkoja vanhempien vieressä. Tykkäämme hotelleissa erityisesti, jos huoneiden välillä on väliovi, jolla voi yhdistää kaksi huonetta. Niin olemme tehneet ystävienkin kanssa matkaillessa, kun olen käynyt esimerkiksi Matildan kanssa ystäväni ja hänen tyttönsä kanssa reissussa.

Aava ja Henrik tykkäävät erityisesti hotellien uima-altaista. Tällä kertaa emme ehtineet uimaan.

Parasta hotellilomassa: aamupala

Jos nyt kysytään ihan aikuisten oikeasti äideiltä, niin mikä on hotellilomassa parasta? No jonkun muun tekemä aamupala!

Söin nyt toista kertaa ikinä Hilton Helsinki Strandin aamupalan. Pakko sanoa, että menee kyllä ihan kärkeen!

Hilton Helsinki Strandin aamupalalla on muutama erikoisuus, joita arvostan:

– Pöytään tarjoiltu appelsiinimehu, kahvi ja tee.

– Runsas gluteeniton pöytä, joka on kunnolla erillään muista tuotteista ilman kontaminaation vaaraa.

– Tilauksesta paistettavat munakkaat.

– Kotimaiset superfoodit.

Superfoodeja Hilton Strandin aamiaisella

Aikataulumme rippijuhliinlähtöön oli niin tiukka, että emme ehtineet syödä aamiaista niin kauan ja rauhassa kuin olisin toivonut. Fiilistelimme ravintolan kansainvälistä tunnelmaa ja eri kielten puheensorinaa.

Testailin superfoodeja jugurttini päälle. Otin hyppysellisen villimustikka-, tyrni-, karpalo- ja puolukkajauhetta sekä vähän viherjauheseosta ja kuusenkerkkäjauhetta. Tarjolla oli myös kuorittua hampunsiementä, väinönputki-yrttieliksiiriä ja ruusujuuri-yrttieliksiiriä. Yksi hyppysellinen vastaa desiä marjoja, joten tuli ainakin päivän vitamiiniannos hienosti täyteen.

Hilton Helsinki Strand Hilton Helsinki Strand Hilton Helsinki Strand Hilton Helsinki Strand Hilton Helsinki Strand Hilton Helsinki Strand Hilton Helsinki Strand

Hilton Helsinki Strand: Kiireetön hotelliloma

Tällä kertaa meillä oli aikaa nauttia hotellihuoneestamme, kun emme tulleet sinne vain nukkumaan. Sellainen hotelliloman pitäisi ollakin: kiireetöntä yhdessäoloa ja arjen luksusta. Varsinkin aamupalalla pitäisi ehtiä olla rauhassa.

Meillä oli ihana miniloma Helsingissä tänä vuonna sata vuotta täyttävän hotelliketjun hotellissa.

Koska olemme lapsiperhe, tunnustan: heti hotelliin tultuamme riitelimme, koska pienimmällä meni jostain herne nenään ja kaikki hermostuivat sen takia. Lahjoin lapset kuviin suklaalla. Aamulla oli niin kiire, että riitelimme ja kiukuttelimme taas.

Mutta ihanaa oli!

Hilton Helsinki Strand Hilton Helsinki Strand

Mistä sinä pidät eniten hotelliyöpymisissä? Hotellin hyvästä sijainnista, pehmeästä vuoteesta, fiiliksestä, että on luksusta arjen keskellä vai herkullisesta hotelliaamiaisesta?