Mainos Yli pyykkivuorten

Kreisibailausta, alastomuutta, naurua ja yhteinen sänky

Teksti: Hanna Maaria, Yli pyykkivuorten

Kaupallinen yhteistyö

Black is the new black.

Kaupallinen yhteistyö Original Sokos Hotel Puijonsarvi

Elämässäni on eräs kaunis, hauska, ihana, hullu, sopivan huonon huumorin omaava ja lämmin nainen. Asumme eri kaupungeissa, joten näemme harvoin. Kun näemme, meillä on niin hauskaa, että sillä voimalla jaksaa olla erossa monta kuukautta.

Meillä on ollut jo monta vuotta tapana viettää koko perheiden voimin yhdessä uusivuosi ja muutamia muita viikonloppuja vuoden aikana. Tämän lisäksi käymme aina kahdestaan kerran tai kaksi kertaa vuodessa jossain hotellilomalla viikonlopun verran. Tällä kertaa suuntasimme marraskuun alussa Kuopioon, jossa hulvattomanhauskan viikonloppumme mahdollisti meille Original Sokos Hotel Puijonsarvi.

Black is the new black.

Neljä tuntia matkaa – ja kiire

Kuopion-matkamme aikataulun määritti Suomii nauraa -stand up kiertue, jonka show alkoi Kuopiossa perjantaina kello 20. Lyhyellä matematiikan laskin, että täytyy lopettaa työt Tampereella todella aikaisin, että ehtii. No, eihän siitä mitään tullut…

Pääsin lähtemään puoli tuntia tavoitetta myöhemmin, kun tavarani eivät ihan olleet kasassa. Kun olin hetken ajanut, autossa alkoi vilkkua varoitusvalo. Kiva! Mikään ei tee hienompaa ajofiilistä kuin vilkkuvat varoitusvalot ja ymmärrys siitä, että huoltoasemaa ei näy missään. Lopulta löysin huoltoaseman, tarkistin ilmanpaineet, tarkistin ohjekirjasta, mitä niiden olisi pitänyt olla ja totesin, että oli vain unohdettu resetoida järjestelmä talvirenkaiden vaihdon jälkeen…

Nappasin ystävän kyytiin Jyväskylästä tuntia liian myöhään ja ei kun moottotitietä kuumentamaan. Matkalla yksi pysähdys, liian hidas ruokapalvelu ja tajuaminen, että ihan oikeasti, meille tulee kiire!

Kuopiossa navigaattori ohjasi meidät kirkon edestä. Se oli kuin huonon komedialeffan kohtaus. Lähestyvä pyhäinpäivä oli tuonut eteemme suojatielle kaksi isosiipistä enkeliä. Enkeleiden mukana kulki joukko, joka ylitti tietä. Me vain käänsimme päätä kuin pingisottelussa. Ihmisiä tuli ja tuli. Nauroimme hysteerisinä, kun meillä oli minuuttiaikataulu ja enkelien johdattama kulkue automme edessä vain jatkui ja jatkoi. Ihmisiä oli montakymmentä.

Lopulta ajoimme hotellin parkkihalliin. Kun etsimme respaa, törmäsimme erittäin iloiseen ja erittäin päihtyneeseen keski-ikäiseen pariskuntaan. He neuvoivat respan olevan viereisessä rakennuksessa. Kirjauduimme ja palasimme samaan rakennukseen, jossa automme oli. Törmäsimme taas samaam juhlatuulella olevaan pariin, joka tiedusteli onnistumistamme etsinnässä ja joka olisi varmasti lähtenyt seuraamme huoneeseemme, jos olisimme pyytäneet.

Skumppaa ja huoneen fiilistelyä

Huoneemme oli romanttinen vaaleanpunainen Superior King -huone, jossa oli iso parisänky sekä iso kylpyamme. Ehdimme siinä kiireessä kurkistaa, että makuuhuonetilan ja kylpyhuoneen välissä oli iso ikkuna, jossa oli suihkuverho ja koristeverhot. Avasimme suihkuverhon ja fiilistelimme tunnelmaa.

Okei, vähän nauroimme, kun kuvittelimme, että verhot ovat auki ja toinen käy äkkiä suihkussa ja sheivailee itseään kaikkialta ja toinen syö poppareita ikkunan takana. Okei, naurettiin paljon, mutta okei, ei testattu. Ei ehtinyt!

Ehdimme kuitenkin korkata Puijonsarven meille varaaman piccolopullon skumppaa. Kippis mahtavalle viikonlopulle!

Puijonsarvi Puijonsarvi Puijonsarvi

Suomi nauraa -stand up

Vaihdoimme kiireellä vaatteet ja lähdimme respasta saatu paperikartta kädessämme juoksemaan pitkin Kuopion jäisiä ja lumisia katuja. Minulla oli kiilakorot, ystävällä korkeakorkoiset nilkkurit. Juoksimme, liukastelimme ja yritimme löytää Kuopion Musiikkikeskuksen, joka oli ihan vieressä kuulemma. Ystävä heitti kartan ohimennessään roskiin.

Kymmentä minuuttia ennen show´n alkua päädyimme järven rantaan. Nauroimme ja huusimme vähän. Ihan pikkuisen. Kaivoimme kännykät ja navigaattorit ja aloimme juosta toiseen suuntaan.

Tiedättehän, mitä tapahtuu, jos tulee stand up -esitykseen riviin kaksi myöhässä? Se on kuolema!

Seitsemän minuuttia alkuun! Viisi minuuttia alkuun! Neljä minuuttia alkuun, huusimme toisillemme, liukastelimme ja juoksimme. Juuri ennen tasaa pysäytimme juoksumme ja astuimme hillitysti mutta hikeä valuen Musiikkikeskuksen aulaan. Takit jätettyämme kävelimme penkkiimme kolme minuuttia yli. Esitys alkoi viisi minuuttia yli. Nauratti ihan kauheasti. Ehdimme!

Suoraan edessämme istui hotellin ystäväpariskuntamme, jonka veren alkoholipitoisuus ei jäänyt illan isännältä eikä esiintyjiltä huomaamatta. Sekin oli kuin elokuvakohtauksesta, että he oikeasti istuivat siinä. Ei sitten kysytty heiltä neuvoa perille suunnistamisessa!

Puijonsarvi

Näillä kengillä me liukastelimme, kun Kuopiossa olikin jo ihan talvi ja oli ihan pikkuisen kiire.

Puijonsarven romanttinen Superior King -huone

Vietimme ensimmäisen illan vain hotellihuoneessa. Hulvaton naurumme jatkui, kun huomasimme, että vessassa oli myös lasiovi, josta näkyi romanttisesti läpi. Verho sentään vedettiin ikkunan eteen, kun kävimme suihkussa. Ystävä kuitenkin näki suihkusessioni vessan oven läpi ja sängyltä peilin kautta, halusi tai ei. Meitä vähän nauratti olla niin romanttisessa huoneessa. Okei, paljon.

Näkyi itse asiassa myös pöntöllä istuminenkin. Saatoin tallentua kuvaan, jossa vilkutan kuninkaallisesti pöntöltä ystävälleni.

Huh huh, tuli ekana iltana naurettua ihan hirmuisen paljon, ja kaikki selvinpäin.

Näytä tämä julkaisu Instagramissa.

🥂 Kaupallinen yhteistyö @originalpuijonsarvi 🥂 . Takana kaksi yötä ja kaksi päivää ihan mielettömiä kokemuksia. Ohjelmassa oli ystävyyttä @minna.katriina kanssa, stand upia #suominauraa , hyvää ruokaa, liian kiireisiä aikatauluja, eksymistä, hervottomia naurukohtauksia, elokuva Täydellinen joulu, shoppailuja ja Petri Nygårdin keikka. 💃🤩 . Ihan täydellisen viikonloppumme Kuopiossa mahdollisti Sokos Hotels Original Puijonsarvi. 💕 Hotellissa oli yksityiskohta, jolle nauroimme niin paljon, että melkein henki salpaantui. Postaus lähipäivinä blogissa. 🙌 . #kaupallinenyhteistyö #kuopio #visitkuopio #sokoshotels #weekend #holiday

Henkilön Bloggaaja / Yli pyykkivuorten (@hannamaariap) jakama julkaisu

Puijonsarvi

Hotellin rakennukset yhdistävän käytävän tunnelmia.

Hotelliloman kruunu: buffetaamiainen

Lauantaiaamuna nukuimme pitkään. Söimme ihanaa buffetaamiaista ihan rauhassa. Kalakukko jäi meiltä nyt väliin, mutta söimme hedelmiä, kasviksia, sämpylöitä, jugurttia ja marjoja. Gluteeniton valikoima oli oikein hyvä ja sen kruunasi ihana pieni suklaamuffini. Ihan täydellinen!

Eksymistä ja repeilyä

Aamupalan jälkeen haimme auton parkkihallista ja näppäilimme auton navigaattoriin Matkuksen. Viikonlopun stoorejamme seuranneet huomasivat, että eihän siitä tullut mitään muuta kuin jälleen eksymistä ja naurua.

Navigaattori ohjasi meidät pikkutielle. En kääntynyt sinne vaan pysähdyin tutkimaan navigaattoria. Syötimme osoitteen uudestaan, ja taas se ohjasi pikkutielle. No, ajattelimme, että siitä voi ehkä oikaista – ja päädyimme jonkun omakotitalon pihaan.

Hysteeristä naurua, käännös pihassa ja kännykän navigaattorilla kohti vähän isompaa tietä. Pidän stooreja hetken Instagramini kohokohdissa, käy kurkkaamassa aidot reaktiot tästä.

Lopulta pääsimme perille. Shoppailimme ja kävimme syömässä. Ostimme verkosta liput leffaan katsomaan Täydellistä joulua.

Alkoi sataa kunnolla lunta. Kun pääsimme hotelliin, meillä oli taas kiire – ja taas vähän hukassa oikea osoite ja reitti. Pyyhälsimme kiireellä huput päässä hissistä aulaan – ja näimme suoraan edessämme ihanan Samuli Edelmannin. Hän vähän vilkaisi meitä ihmettelevällä ilmeellä, kun juoksimme huput päässä nauraen ovesta ulos.

Elokuvateatteri löytyi ja elokuva oli kyllä hyvä.

Puijonsarven ravintola Ehta

Hotelliin päästyämme laitoimme kumpikin illan vaatteet – ja totesimme, että kyllä musta on uusi musta. Siirryimme mustissamme syömään illallista Original Sokos Hotel Puijonsarven Ehta-ravintolaan.

Valitsimme kumpikin Diavola sataman hiilihanko -nimisen pizzan, jossa oli mausteista salamia, tomaattia, parmesaania, paprikaa ja tomaattikastiketta. Pizzapohjan sai gluteenittomana.

Jälkiruoaksi otin listan ulkopuolelta pannacottaa, kun sitä minulle suositeltiin gluteenittomuuden ja pähkinäallergian takia. Ystävä otti Death by vegan chocolaten, jossa oli suklaakakkua, mantelisuklaamoussea ja vadelmasorbettia.

Olipa hyvää!

Ravintola Ehta Puijonsarvi Ravintola Ehta Puijonsarvi Ravintola Ehta Puijonsarvi Ravintola Ehta Puijonsarvi Ravintola Ehta Puijonsarvi Ravintola Ehta Puijonsarvi

Kuntosali, saunamaailma ja buffetaamiainen

Lauantai-iltana menimme vielä Kuopion Ilonaan kulttuuriselle tutustumismatkalle. Kulttuurielämyksen tarjoili Ilonassa esiintynyt Petri Nygård ja meitä 15-20 vuotta nuoremmat baariteinit. Olihan siinä elämystä kerrakseen!

Kun yöllä kömmimme sängyn upottavanpehmeisiin lakanoihin, meni ehkä 10 sekuntia, että olimme unessa.

Sunnuntaiaamuna ehdimme vielä tutustua Puijonsarven kuntosaliin ja saunamaailmaan, jotka sijaitsevat Itä-Suomen suurimman hotellin ylimmässä kerroksessa Kuopion kattojen yllä.

Buffetaamiainen oli taas ihana. Syötyämme pötköttelimme hetken vielä sängyllä. Minä laitoin muutaman stoorin vielä, ja sen jälkeen lähdimme ajamaan kohti Jyväskylää ja Pirkkalaa.

Original Sokoshotel Puijonsarvi Original Sokoshotel Puijonsarvi Original Sokoshotel Puijonsarvi Original Sokoshotel Puijonsarvi Original Sokoshotel Puijonsarvi Original Sokoshotel Puijonsarvi

Kiitos Original Sokos Hotel Puijonsarvi

Kiitos Kuopio ja Original Sokos Hotel Puijonsarvi! Kiitämme erityisesti pehmeistä peitoista, ihanasta ruuasta ja romanttisesta fiiliksestä, joka kääntyi meillä kaveriporukalla ihan nauruksi. Kiitos!