Yli pyykkivuorten

Subway-tyyliset täytetyt patongit etäkoululaisten lounaaksi

Teksti: Hanna Maaria, Yli pyykkivuorten
täytetyt patongit

Me söimme viikonloppuna Subway-tyylisiä patonkeja. Vinkkaan teillekin tämän helpon lounaan, päivällisen tai vaikka iltapalan. Parasta tässä on, että etäkoululaiset voivat kasata hyvin tästä lounaan itse itselleen.

täytetyt patongit

Täytetyt patongit

* Patonkia: puolikas patonki syöjää kohti. ILONAlla on hyviä gluteenittomia patonkeja.

* Juustoja: esimerkiksi tuorejuustoa, sinihomejuustoa, juustoraastetta.

* Lihaa ja kalaa: kanafileitä tai kanasuikaleita, leikkeleitä, paahtopaistia, tonnikalaa, savulohta tai esimerkiksi nyhtökauraa tai mifua.

* Kasviksia: tomaattia, kurkkua, rucolaa, salaattia, paprikaa, sipulia.

* Säilykkeitä: aurinkokuivattua tomaattia, oliiveja, herkkusieniä, suolakurkkuja.

* Kastikkeita: oliiviöljyä, hampurilaiskastiketta, salaattikastikkeita, majoneesia, Sweet baby rayta.

* Mausteita: suolaa, pippuria, oreganoa.

* Rasvaa tai voita.

täytetyt patongit täytetyt patongit

Subwayn tyyliin

Puolita patongit keskeltä kahtia. Leikkaa patongit kahteen osaan niin, että ne jäävät toisesta reunasta kiinni toisistaan. Levitä patongille vähän rasvaa tai tuorejuustoa sekä juustoviipaleita tai juustoraastetta. Lämmitä uunissa 200C sen verran, että juusto sulaa. Voit myös laittaa uuniin lämpenemään enemmänkin täytteitä. Makuasia, miten haluaa!

Jokainen täyttää oman patonkinsa haluamillaan täytteillä.

Täytetyt patongit maistuvat taatusti kaikille!

täytetyt patongit täytetyt patongit

Parhaat pikaruoat

Mitkä ovat teidän perheen pikaruokia? Kokeile myös näitä!

Täydellinen kanaleipä, myös gluteeniton!

Gluteeniton ja terveellinen pizzapohja porkkanasta

Parmankinkku-mozzarellapizza: paras pizza ikinä

Meidän perheen arkiruuat (gluteeniton ja laktoositon)

Lue myös

X