Kooste elevenin joulukalenterista - mitä pidin ja mistä en pitänyt?
Joulukuu oli Glitz & Glamin joulukalenterin kuukausi. Blogikalenterissa availtiin ja arvottiin elevenin joulukalenterin luukkuja. Eilen postasin Lookfantasticin joulukalenterista koosteen, joten ajattelin, että mitäs jos tekisin tästä elevenin joulukalenterista vastaavan? Postauksen lopussa sitten arvonnoissa voittaneiden nimet.
Sain elevenin joulukalenterin ”PR-lahjana”, mutta jos en olisi saanut, olisin tämän ostanut. Niin paljon minua kiinnosti tämä joulukalenteri. Olin tämän kyllä ensin ostamassa, vaikka minulle PR-kalenterikin luvattiin, mutta sitten ynnäilin, että menetän oman yllätysmomenttini blogijoulukalenterin vuoksi. Joudun avaamaan luukut hyvissä ajoin, jotta saan tuotettua informatiivista sisältöä teille lukijoille. Totesin kalenterin enemmänkin minun työvälineeksi kuin joulukalenteriksi. Siksi lopulta päädyin ottamaan PR-kalenterin, enkä ostanut sitä itse. Sen olin päättänyt, että haluan tälle joulukuulle Lookfantasticin ja elevenin – olin perustellut itselleni, että ansaitsen ne molemmat. 😀
Kokosin luukut kuuden kuvan kollaaseihin. Olisi ollut kiva ottaa ryhmäkuva näistä, mutta enpä minä silloin marraskuussa ja joulukuun aikana älynnyt ottaa ryhmäkuvaa. Nyt osa on käytetty pois ja pakkauksetkin hävitetty.
Kirjasin luukusta tulleen tuotteen nimen ja sen pakkauskoon sekä linkitin postaukseeni, josta löytää lisätietoa.
LUUKUT 1-6
1. luukku – Swiss Clinic Face Perfecting Dry Mask 1 kpl (3 käyttökertaa)
2. luukku – Mario Badescu Glycolic Acid Toner 59 ml
3. luukku – Clarins Instant Light Natural Lip Perfector 5 ml
4. luukku – Sensai Cellular Performance Lotion II (Moist) 20 ml
5. luukku – Sensai Cellular Performance Emulsion II (Moist) 20 ml
6. luukku – Gucci Bamboo EdP 5 ml
LUUKUT 7-12
7. luukku – Sigma Travel Brush Collection 3 kpl
8. luukku – Decléor 1000 Grain Body Exfoliator 50 ml
9. luukku – Kérastase Resistance Bain Thérapiste Balm-in-Shampoo 75 ml
10. luukku – Akademikliniken Pure Glow Oil 5 ml
11. luukku – eleven -kangaskassi & pinssi
12. luukku – Filorga Time-Filler Eyes Absolute Eye Correction Cream 4 ml
LUUKUT 13-18
13. luukku – Yves Saint Laurent Black Opium EdP 7,5 ml
14. luukku – Skin79 All That Black Mask 1 kpl
15. luukku – Biotherm Skin Best Wonder Mud 20 ml
16. luukku – Elizabeth Arden Lasting Impression Mascara 2,5 ml
17. luukku – bareMinerals GEN NUDE Matte Liquid Lipcolor 5 ml
18. luukku – Mario Badescu Facial Spray with Aloe, Herbs & Rosewater 118 ml
LUUKUT 19-24
19. luukku – Babor Doctor Babor Lifting Cellular Collagen Boost Infusion 1 x 2 ml ampulli
20. luukku – Elizabeth Arden PRO Gentle Facial Cleanser 50 ml
21. luukku – Lancôme Hydra Zen Anti-Stress Moisturising Cream 15ml
22. luukku – Balmain Paris Silk Perfume 50 ml
23. luukku – Elemis Herbal Lavender Repair Mask 15 ml
24. luukku – OPI Love is in My Cards 15 ml
LUUKKU 25
25. luukku – Efva Attling Freedom & Fortune Brace
Tämä viimeinen luukku oli ilmeisesti aiheuttanut eniten pettymystä. Minusta aivan ymmärrettävää, kuten myös 11. luukun kangaskassi ja pinssi. En itsekään jaksa ”säläluukkuja” kosmetiikkakalentereissa. Pilipalikynsiviilat ja pakettikortit sekä klemmarit muistilappuineen ovat roskaa. Tässä elevenin kalenterissa kangaskassi oli minusta ihan kiva ja pääsi käyttöön. On paljon nätimpi kuin muutamat muut minulla olevat kangaskassit. Sain vesijuoksuvermeilleni sievemmän kangaskassin. Samassa luukussa ollut pinssi oli minusta mälsä, mutta se kelpasi tyttärelleni – hän itse kinusi sitä minulta. Hän tykkää laittaa koulureppuunsa kaikenlaisia avaimenperiä, pinssejä ja roikkuvia pehmoja. Efva Attlingin Freedom & Fortune -rannekoru ei mielestäni ole korusuunnittelijan upein luomus. Hänellä on samassa hintaluokassa upeampiakin luomuksia – jopa näissä nahkakoruissa. Kuitenkin koru oli jotain muuta kuin rihkamaa, joten annan tälle arvoa. 🙂 Korvakorut olisivat olleet minulle osuvampi, mutta sitten taas ne eivät olisi kaikille.
Jonkun verran olen lukenut kommentteja tuotteiden koosta ja ”not for sale” -tekstistä. Tuo tekstihän ei tee tuotteesta arvotonta, mutta se on valmistajan laittama merkintä jälleenmyyjille siitä, että tuote ei ole hyllyyn yksittäismyyntiin tarkoitettu. Samalla tavalla merkitään testeritkin, eivätkä nekään arvottomiksi siitä muuttuisi kenenkään mielestä. Näitä ”not for sale” -tuotteita käytetään tuoteseteissä, kylkiäisinä, markkinointiin, houkuttimina, joissakin tapauksissa myyjät antavat niitä asiakkaille näytteeksi (tämä on käsittääkseni vähentynyt huomattavasti viimeisen 10 vuoden aikana). Kun on kalliista merkistä kyse, ne eivät yleensä ole missään ilmaisessa jaossa yleisesti. Eihän kukaan ostaisi mitään, jos kaiken saisi hakea ilmaiseksi kaupasta. Tätä olen yrittänyt sanoa Bette Box -postauksissakin. Olen työskennellyt kosmetiikkamyyjänä ja konsulenttina. Minulle on annettu ohjeistukset näytteisiin ja niiden antamisiin. 🙂 Harmistus on kuitenkin aina asiakkaan oikeus. Kuitenkaan näytekokoja ei voi sanoa arvottomiksi – tai voi sanoa, mutta se ei pidä paikkaansa. Oletan eleveninkin maksaneen valmistajille ja maahantuojille tuotteista. Ei sellaista määrää silmänympärys- ja kasvoöljynäytteitä saa ilmaiseksi jälleenmyyjätkään. Ne maksavat sille joka ne tekee, joten eivät siksi ole arvottomia. Kyllä ne valmistajat ja maahantuojat itse antavat ja myyvät minikoot. Se ”not for sale” -merkki ei tarkoita, että se olisi lakiin kirjoitettu kielletty myytäväksi ja olisi sen vuoksi täysin arvoton. Halusin tästä asiasta nyt vähän pidemmin kirjoittaa ihan postaukseen, koska tuntuu, että tuo merkintä on vähän väärinkäsitetty kuluttajien keskuudessa. Se teksti ei periaatteessa ole kuluttajia varten, vaan helpottamaan brändinhallintaa jakelukanavissa, eli jälleenmyyjissä. 🙂
Minun palautteeni ensimmäisestä elevenin joulukalenterista
Palaute on äärimmäisen tärkeää – aina. Varsinkin tässä tapauksessa, kun kyseessä on ensimmäinen kokeilu. Mielestäni palaute pitää aina olla myös perusteltua, muuten sillä ei ole mielestäni mitään painoarvoa.
Itse pidin elevenin kalenterista, vaikka jokainen tuote ei ollut erityisen osuva, mutta en sellaista koskaan odotakaan yllätysjutuista. Pidin siitä, että kalenteri sisälsi paljon ihonhoitotuotteita. Olen meikkisävyissä aika kaikkiruokainen, mutta ne eivät minullakaan kulu. Ihonhoitotuotteet kuluvat, joten on mukavampaa testata ensin jotain kallista, ennen ostopäätöstä. Meikkejä sitten taas koen helpommaksi ostaa sokkona. Mutta ymmärrän, että toisilla saattaa olla päinvastainen kokemus.
Pääosin tuotteet olivat aika kookkaita. Vaikka jokin oli vain 4 ml, oli se melkein kolmasosa täysikokoisesta tuotteesta. Tai vaihtoehtoisesti voidaan sanoa, että enemmän kuin neljäsosa täysikokoisesta. Tietysti täysikokoiset olisivat aina mukavampia, mutta ymmärrettävää etteivät olleet, koska nämä olivat hyvin kalliita brändejä. Meinasin pudota penkiltäni, kun katsoin kasvoöljyn hintaa. Olin jo ehtinyt sitä kokeilla ja todennut hyväksi ja itseäni enemmänkin kiinnostavaksi.
Ei-kosmetiikkatuotteista jo annoinkin palautteen. Ne ovat aina epävarmoja valintoja. Kangaskassi ja designkoru olivat kuitenkin ihan kivoja mielestäni, kun vertaan joihinkin aikaisempiin kosmetiikkakalentereihini ja niiden ei-kosmetiikkatuotteisiin. Pinssi taas kuului mielestäni säläkategoriaan.
Tuotteiden sisällöstä sanoisin, että vähän liikaa kasvonaamioita. Yksi tai kaksi niistä olisi voinut olla vaikka meikkituotteita tai ihan vaan suihkusaippuaa. Sekin olisi ollut kiva.
Itse en halua spoilata itseäni, mutta mielestäni suomalainen kuluttaja tarvitsee listan siitä, mitä ostaa. Joten jatkossa varmaan kannattaa laittaa jonkun linkin taakse sisältö etukäteen tutkittavaksi. Tai voisihan se olla lista brändeistä, tuotekategorioista sekä maininta, että monta näyte- ja matkakokoa sekä niistä ei-kosmetiikoista maininta. Minä tykkään yllätyksistä, joten en halua spoilaantua. Joulukalenterin idea menee, jos sen tietää etukäteen. Siksi en halua sisältöä liian näkyvästi esiin.
Omat top 5 sisällöstä olivat:
Mario Badescu Glycolic Acid Toner – kiva uusi tuttavuus koko brändi.
Sensai Cellular Performance Lotion II (Moist) – vanha tuttu, mutta ah, niin ihana!
Akademikliniken Pure Glow Oil – saa ihon hehkumaan, mahtava tuote!
Filorga Time-Filler Eyes Absolute Eye Correction Cream – rakastuin tähän silmänympärysvoiteeseen, kosteuttaa ja silottaa.
Elemis Herbal Lavender Repair Mask – vaikka laventeli ei tuoksuna ole mieleeni, tämä kasvonaamio nostaa hyvin epäpuhtauksia pintaan.
Ne vähiten kivat olivat:
Sigma Travel Brush Collection – minisiveltimet eivät ole mieleeni.
Kérastase Resistance Bain Thérapiste Balm-in-Shampoo – hiusnaamio olisi ollut kivempi.
PINSSI! 😀 – en perustele enempää.
Babor Doctor Babor Lifting Cellular Collagen Boost Infusion – tällaisesta tuotteesta ei saa yhdellä ampullilla kunnon käsitystä. Kosteutta buustaava ampulli olisi ollut yhtenä näytteenä parempi.
Balmain Paris Silk Perfume – ihana tuoksu, mutta kuuluu niihin ihaniin ”turhakkeisiin” mielestäni.
Molemmat kalenterit olivat ihonhoitopainotteisia. Meikkejä tuntuu kaipaavan aika moni. Heille neuvoisin, että jos haluaa meikkejä, kannattaa ostaa meikkibrändin kalenteri. Siten saa varmemmin sitä mitä odottaa. 🙂 Kicksin kalenterissa (joka on minulla ollut vuonna 2014 ja 2015) oli kanssa aika paljon meikkejä, mutta ne olivat aika edullisilta brändeiltä.
Itse tykkäsin molemmista kalentereista. Minun on vaikea sanoa, että kummasta pidin enemmän? Toinen sisälsi todella hintavia ihonhoitotuotteita ja toisessa oli enemmän meikkejä ja brändejä, joista en ollut ennen kuullutkaan. Molemmissa on omat puolensa. Kumpikin sisälsi näyte- ja matkakokoja täysikokoisten lisäksi. Lookfantastic sisälsi ehkä monipuolisemmin kaikenlaista, kun taas eleven oli hieman suppeampi valikoimaltaan. Lookfantastic on mielestäni ehkä enemmän nuoremmille aikuisille sekä rohkeasti kokeileville varttuneemmille. elevenin kalenteri on ehkä aavistuksen aikuisempi tyyliltään sekä hillitympi. Tuotteet ovat luksusmaisempia mielestäni.
Molemmat kalenterit olivat näyttäviä ulkoisesti ja molempia meinaan hyödyntää seuraavana jouluna lasten joulukalentereiksi. Tosin elevenin kalenterista täytyy sanoa, että vähän hassua, että kalenteri ja sen luukut olivat niin valtavat, kun sisällön olisi saanut kompaktimmin pakattua. Toki, tämä iso kalenteri auttaa minua ensi vuonna lapseni kalenterin kasaamisessa, mutta jos noita tyhjiä kalentereita ei hyödynnä, niin molemmissa on hurjasti pakkausjätettä.
Kuten eilisessä postauksessa sanoin, niin ostan todennäköisesti Lookfantasticin ensi vuonnakin. Mutta niin ostan eleveninkin, jos vaan kalenteri saa jatkoa. Toivon, että saa. Niin ja, jos minulla vaan on taloudellinen mahdollisuus ostaa molemmat.
Vaikka Glitz & Glamin joulukalenteri oli vähän eri juttu kuin elevenin joulukalenteri, liitän tähän samaan postaukseeni blogini joulukalenterin arvonnoissa voittaneet. Olen kaikkiin voittajiin ottanut yhteyttä. Ensimmäiset ovat jo palkintonsa saaneet, osa välitti minulle omat yhteystietonsa ja parin vastausta vielä odottelen. Tässä ovat kaikki 25 arvonnoissa voittanutta.
- luukku – Snttu
- luukku – annaootmeikannut
- luukku – Tove
- luukku – Tanja
- luukku – Miia
- luukku – Jemina
- luukku – Kadri
- luukku – Nina
- luukku – Sari P
- luukku – Tarjabee
- luukku – -klaudia
- luukku – Tanja
- luukku – Sandi64
- luukku – Mira
- luukku – klaara
- luukku – Soffi
- luukku – Sisi
- luukku – Sonja
- luukku – HeliAO
- luukku – Heli
- luukku – Erja
- luukku – IRENE
- luukku – Tuuli
- luukku – Marjo k
- luukku – Aurinkoinen
Kommentit
Tämä öljy on kyllä niin mahtava, että ahdistaa kun se joulukalenterista saatu loppui. Käytin hyvin säästeliäästi, koska se todella tuntui riittävältä pienellä määrällä. Käytän kuitenkin öljyn alla hoitovesiä ja/tai kosteuttavaa seerumia, niin ei öljyä tarvitse paljon. Ei se enää imeytyisikään omalle iholleni suurella annostelulla.
Kommentit
Onneksi mietin elevenin kalenterin ostoa liian pitkään, en edes ilmoittautunut jonotuslistalle. Mielestäni ei ollut hintansa arvoinen. Eniten nauran sille, että kangaskassin ajatuksena on vähentää jätettä, mutta tuosta kalenteristahan tuli mieletön määrä jätettä… naurettavan isot luukut ja naurettavan pienet tuotteet. Ja tuo koru, en tykkää yhtään. Tämä kalenteri pääsi muuten Iltasanomien vuoden paskimmaksi kalenteriksi. Silti ihmetyttää blokkareiden henkutus tätä kohtaa, tai ei siis ihmetytä, elevenhän on heille tärkeä yhteistyökumppani, kai sitä nyt kehuu vaikka mitä, kun saa kasan ilmaisia tuotteita. Hyvää uutta vuotta!
Tuo on totta. Samaa itsekin tuossa tekstissä viittasin – paljon jätettä ja tyhjää pakkaustilaa.
En voi tietää, mutta Iltsikan journalismi taitaa perustua aika pitkälti keskusteluketjujen ja foorumeiden seuraamiseen. Aika helppoa sieltä ottaa mielipide ja kerätä klikkejä. ?
Onko bloggaajat hehkuttaneet? Itse olen lukenut kritiikkiä, kuten itsekin annoin.
Kiitos samoin sinulle, hyvää uutta vuotta! ?
Elevenin kalenterissa nämä ”not for Sale” tuotteet on kuitenkin myyty osana kalenteria. Siksi on mielestäni väärin laittaa tällaisia tuotteita osaksi, vaikka perustelitkin asian. Itse en ostanut mitään kalenteria ja olen tyytyväinen tähän ratkaisuun.
Siihen en ota kantaa enempiä, että onko se oikein tai väärin. Halusin vain avata tuon merkinnän tarkoitusta, koska se nousee aina esiin, kun jossain yllätystuotekonseptissa on sellaista käytetty. Ehkä valmistajien ja maahantuojien pitäisi luopua tekstistä ja sen käytöstä, jos myyvät not for sale – tuotteita yllätyskonsepteihin. Se selkeästi aiheuttaa hämmennystä ja sitä kautta kolauttaa kaikkien brändi-imagoa, koska merkintään liittyy niin vahva oletus sen arvottomuudesta.
Aikalailla samoilla linjoilla kanssasi tuosta Elevenin kalenterista. Enimmäkseen huippuja, huulikiilto oli myös ihana ?. Mun suurin pettymys oli se The mörkö nro 25. Ruma ja tippuu ranteesta.
Ja hei! Mikä säkä, kun onnetar suosi ☺.
Ps. Luin väärin.. ”Niin ja minulla vaan on taloudellinen mahdollisuus ostaa molemmat.” …ihmettelin hetken, että erikoinen tapa vihjaista, että ”on muuten millä mällätä” … kunnes luin uudestaan ?
Apua! Pitääköhän minun muokata lauseen muotoa? Ettei kukaan muu vahingossa lue väärin? ? Aina ihmiset eivät lue uudestaan, jos kokevat lukeneensa jotain outoa.
Ei nyt sentään. Oma moka, kun luin väärin ?.
Minulle käy muuten usein väärin lukemista. Sitten aina palaan lukemaan uudestaan, kun lukemani vaikutti niin epäloogiselta. 😀
Minua ei myöskään harmita etten sijoittanut rahojani Elevenin kalenteriin. Mulla oli Biothermin kalenteri ja vaikka sekin sisälsi pelkkiä näyte ja matkakokoja niin se ei harmittanut, koska hintakin oli vain viisikymppiä eikä sisällön arvoa hehkutettu sen korkeammaksi. Jos markkinoidaan viidensadan euron arvoista kalenteria niin sitä kuvittelisi että not for sale näytteitä olisi luukuissa kylkiäisenä eikä päätuotteena. Mua ei betteboksissakaan ärsytä not for sale tuotteet jos ne ei kuulu siihen varsinaiseen sisältöön.
Not for sale näytteitä kuitenkin saa ihan jokaisesta kosmetiikkamyymälästä pyytämällä. Voisin kuvitella että se kuluttaja joka on valmis sijoittamaan 150 euroa kosmetiikkajoulukalenteriin saa kyllä kerättyä ne not for sale näytteet ihan käyttämistään kosmetiikkamyymälöistäkin, koska on jo vakioasiakas ennestään 🙂
Odotan mielenkiinnolla postausta not for sale tuotteista koska itse näen homman vaan kuluttajan näkövinkkelistä 🙂
Oliko tuo postausehdotus? Hei, minä tartun tuohon. ? Alan kontaktoida ja kysellä. Toivon saavani kunnollisia vastauksia, jotta lukijoille olisi kerrottavaa. ?
Kun työskentelin kosmemyyjänä, niin ei kalliita näytteitä kaikille pyytäjille annettu. Potentiaalinen sai, mutta ns. ilmaistavaraa hakeville ei. Toki purkkiin sai pienen testierän, mutta ihan kuka vaan ei kunnon näytteitä saanut.
Jos saat aina pyytäessä, sinut on mitattu riittävän potentiaaliksi asiakkaaksi. ?
Hei, ihana Minna!
Olet kyllä tehnyt kovan urakan näiden kalenterien kanssa, suuri kiitos siitä. Ei sitä aina tälläinen tavallinen lukija arvaakaan, miten paljon valmisteluja, tutkimustyötä ja kaikkea muuta fiksun, asiallisen ja tietoon perustuvan blogin pitäminen vaatii, huh, huh.
Onnea minunkin puolestani kaikille arvonnoissa voittajille ja Minnalle hatunnosto urakasta 🙂
Kiitos ihana JohannaG! <3 Joo, oikeastaan jokaiseen työhön, ammattiin ja tehtävään liittyy paljon sellaista mitä ei muut näe. Olen pelkästään bloggauksen myötä oppinut arvostamaan kaikkea työtä - jopa poliitikkojen! 😀 Ulos kaikki aina näyttää helpolta ja vähäiseltä, mutta kun oikeasti käy miettimään mitä kaikkea jonkun toisen päivään tai työhön kuuluu, niin sitä hämmästyy. Paljon on myös sitä "näkymätöntä" työtä, jonka vain tekijä itse tietää, mutta se ei muille näy, muuten kun sitten se lopputulos.
Lämmin kiitos upeasta kalenteriuurastuksestasi. Joka aamu odottelin että mitä kivaa luukusta on taas löytynyt.
Hurja työ sinulla on ollut tässä. Kuvia ja äärimmäisen hyvät selostukset mitä tuote on ja miten se toimii jne.
Blogissa on uskomattoman paljon laadukkaita kuvia ja hinosti kirjoitettua tekstiä <3
Kiitos Minna, että jaksat meidän lukijoiden iloksi kirjoitella 🙂
Hyvää alkanutta vuotta 2018.
Kiitos H! <3 Yritän parhaani mukaan olla informatiivinen sekä hyödyllinen, mutta myös viihdyttävä. 🙂
Eleven saa kyllä olla suuresti kiitollinen sinulle, sillä sait postauksillasi elevenin kalenterin sisällön ”näyttämään” ja tuntumaan runsaammalta kuin se olikaan. Ja toki toit arvokasta lisäarvoa tuotteille avaamalla niiden käyttöä ja vaikutuksia enemmän. Kun on netissä nähnyt kuvia, joissa on kuvattuna koko elevenin kalenterin sisältö pelkästään, niin aika vaatimattomalta se näyttää (kun nyt vaikka vertaa siihen LF:ään). Olen pettynyt jopa muiden kalenterin hankkineiden puolesta tai itseäni ainakin olisi harmittanut, jos olisi tähän rahani laittanut. Minua ei olisi haitannnut ollenkaan nämä pienet/näytekoot, vaan kalenterin yksipuolisuus (ne naamiot) ja noh, tietenkin ne kangaskassi+pinssi+koru. Eleveniltä ihan turhaa puolustelua, että ”tämän tuotteen tämä merkki halusi kalenteriin laittaa”. Eihän tällaisella taktiikalla kalenteria luoda, että kysytään 25 toimittajalta ”joku” tuote kalenteriin. LF:n kalenterissa tuli monipuolisesti koko ihonhoidon ja meikkauksen skaala: tuotteilla pystyy luomaan koko meikin ja puhdistamaan sen sekä hoitamaan ihoa, hiuksia unohtamatta.
Awww… olipa jotenkin ihanasti sanottu. 🙂 Pakko myöntää, että tutkimusta tehdessäni minullekin tuotteet nousivat ”arvossaan”. Sama kyllä kävi Lookfantasticin sisällönkin kanssa. Jos tuote on vain naamio tai kasvoöljy, mutta kun lukee siitä vähän tarkemmin, niin kas, kun se muuttuukin heti innostavammaksi. Jos tuote ei ole ennestään ollenkaan tuttu, niin ei siitä innostu samalla tavalla, kun tietäessään siitä paljon enemmän. 🙂
Yksipuolisuus on minunkin kritiikkini. Ja aina se ”sälä” on ärsyttävää. Tässä tapauksessa ei nyt niin mennyt tunteisiini, kun eivät olleet yhtä roinaa minulle, kun joissakin muissa kalentereissa on ollut. Itse pahoitin mieleni toisen puolesta eräs vuosi. Benefitin joulukalenteri oli puolillaan roskaa! Olisiko 6 luukkua olleet muistilappuja, klemmareita, pakettikortteja ja yms. Siinä oli roskaa liikaa. Kuulemma Clarins sisälsi 4, 5 vai 6 rihkamakorua. Näistä olisi kiva päästä eroon. Kun tosiaan vertasin elevenin kassia, pinssiä ja korua noihin juttuihin, jotka ovat paljon surkeampia. Paitsi pinssi ei kyllä ollut minun mieleeni.
Luulen, että (tämä on spekulaatiota) LF:llä on aikamoinen etulyöntiasema. Kuinka mones kalenteri tämä nyt onkaan? Ainakin kolmas, ellei enemmänkin. eleven teki ensimmäisen. LF on isossa maineessa, pystyy ostamaan isoja eriä ja se saa yksinoikeustuotteitakin nykyään. Se kertoo volyymista, joka antaa etulyöntiasemaa. Pitäisi ihan tutkia, että minkälaisia olivat LF:n ensimmäiset kalenterit ja mikä oli myyntimäärä niissä? Siksi vielä vertailu ei oikein ole tasavertainen, mutta muutaman vuoden päästä vertailu olisi tasavertaisempi. Kuten ei myöskään ole reilua verrata verkkokauppojen ja valmistajan oman kalenterin välillä. Valmistaja saa määriteltyä omilla tuotteillaan sisällön, eikä ole välissä muita bisnestä tekeviä. Siksi odottaisin valmistajilta kaikista parhaimmat kalenterit. Ainakin Lumenen oli, mutta ei niissäkään kaikkien, kun niistäkin löytyy usein rihkamaa ja sälää.
Nämä aikuisten kalenterit ovat vielä aika uusi juttu. Uskon, että näiden suosion myötä monet kehittävät konseptejaan. Nopeimmat reagoijat keräävät potin. 🙂 Mitä kaikkea kivaa vielä keksitäänkään?
Kiitos vielä kiintoisasta joulukalenterista, vaikkei onnetar tällä kertaa osunutkaan omalle kohdalle 🙂
Mutta ainakin tänä vuonna oletus Kicksin kalenterista meni mönkään – kalenterissa oli 2 (!) meikkiä, rajauskynä ja huulipuna, lisäksi värikosmetiikkaa oli parin kynsilakan verran. Ostin kalenterin edellisten vuosien koosteiden perusteella (ja itselle sopivan hinnan takia toki), koska se vaikutti mukavan monipuoliselta mutta kuitenkin meikkipainotteiselta. No tänä vuonna kalenteri olikin täynnä kauneusvälineitä: ponnareita, pinsetit, se kynsiviila… Näitä oli puolet kalenterista, sitten ihonhoitotuotteita ja pari hiustuotetta. Täytyy sanoa että olen vähän pettynyt, olisi ollut mukava kokeilla meikkejä, mitä ei ole itse valinnut, että löytyisikö jotain suosikkia. No, tuleehan tuota sälääkin käytettyä, mutta oletus kalenterista oli tosiaan vähän toisenlainen… Fiksu olisi toki tsekannut kalenterin sisällön etukäteen, mutta en halunnut pilata sitä joulukalenterin yllätysfiilistä :/
Oliko?! :O Oho! Nyt on Kicksin taso alentunut. Hiuslenkkejä siinä ennenkin on ollut ja joku pilipalikynsiviila, mutta vuonna 2014 ja 2015 sisältö on ollut todella meikkipainotteinen. Ihonhoitoa ei ollut juuri lainkaan, jos muistan oikein. Aikaisempina vuosina Kicks on mielestäni ollut hyvä hinta-laatusuhteeltaan.
Niin, eihän sitä sisältöä voi etukäteen katsoa, kun sitten menee yllätysmomentti. Se on itselleni tärkeää. 🙂 Itse en pelaa uhkapelejä, mutta kosmetiikkaboxien ja kalenterien kanssa mielelläni sitä harrastan – uhkapeliä siis! 😀
Tilasin kalenterin ihan vaan, että satuin juuri lukemaan blogisi, kun se tuli myyntiin. Olihan se pöyristyttävän kokoinen ja hauska näin viisikymppiselle tätsälle. Tuotteet olivat pääasiassa kivoja ja innolla aina luin päivityksesi, kyseisin päivän tuotteesta. Iso kiitos Sinulle siitä! Ja täydellisen hurmaava yllätys oli, kun vielä voitin arvonnassasi sen huippuarvokkaan ja ihanan ihoöljyn. Kiitos vielä kovasti! Ihana vuotta 2018. Jäädään innolla odottelemaan postauksia ja uusia joulukalentereita 🙂
t. Tarja
Kiva kuulla! 🙂
Ai vitsi, kun olen sinulle kade tuosta öljystä! 😀 Oli ehdottomasti kalenterin yksi parhaimpia juttuja minulle. Tässä samalla uskalsin uudelleen kokeilla kasvoöljyä meikin alla. Nyt se toimiikin erinomaisesti, eikä meikki tällä kasvoöljyllä liejuunnu. 🙂 Onnea vielä kerran voitosta.
Toimii todellakin loistavasti myös päivällä meikin alla. Vuoden haastavin aika on kuitenkin meneillään kuivaihoiselle. Valitettavasti jää kuitenkin tähän pulloon tuo käyttö, on se hinta sen verran hurja 🙂
t. Tarja
Tämä öljy on kyllä niin mahtava, että ahdistaa kun se joulukalenterista saatu loppui. Käytin hyvin säästeliäästi, koska se todella tuntui riittävältä pienellä määrällä. Käytän kuitenkin öljyn alla hoitovesiä ja/tai kosteuttavaa seerumia, niin ei öljyä tarvitse paljon. Ei se enää imeytyisikään omalle iholleni suurella annostelulla.
Itse en hankkinut kosmetiikkakalenteria, koska pidän niitä liian kalliina hankintana ja vaarana on se, että kalenterista jää paljon tuotteita, jotka eivät itselle sovikaan ja sitten jäävät vain nurkkiin pyörimään. Pakko kuitenkin myöntää, että tuo kalenteri näyttää aika hyvältä 🙂 Varmasti useimmat tuotteet olisivat menneet itsellä käyttöön. En ihan tiedä miksi kosmetiikkakalenteriin on laitettu koru mukaan, mutta ehkä kokeilivat jotain erilaista!
Hyvin monissa kosmetiikkakalentereissa on jotain muutakin, kuin kosmetiikkaa. Yleensä ne ovat jotain pakettikortteja, rihkamakoruja, huonoja kynsiviiloja jne. Jos tätä oikein miettii, niin laittaisiko kukaan olutkalenterin kasaaja yhteen luukkuun pullonavaajaa? 😉 Ei varmaan, koska siitä saattaisi asiakkaat hermostua. Siksi ehkä nuo muut kuin kosmetiikat voisi jättää pois. Hyvinä tuotteina ne eivät minua haittaa, mutta näin kuluttajien mielipiteitä kuulleena olisi varmaan järkevämpää joka firmalta jättää turhat pois. 🙂
Suuri kiitos Minna ja eleven, täällä 25. luukun onnellinen ja kiitollinen voittaja.
Kiitos sinulle Aurinkoinen! 🙂 Varmaankin tällä viikolla palkintosi saapuu. 🙂