Julkkikset

Kuuntelimme kaikki 37 uutta euroviisua – he ovat Käärijän kovimmat haastajat!

Euroviisuista 2023 puuttuu tällä kertaa rehellinen balkanhumppa, mutta duettoja ja kielenvaihtoja piisaa. Tänäkin vuonna on puolieeppinen saksofonityyppi.

Teksti:
Karoliina Kakko
Kuvat:
Yle / Nelli Kenttä, Alma Bengtsson, MVPhotos

Euroviisut 2023 voittaa joko Suomi, Ruotsi tai Ukraina, jos vedonlyöjiltä kysytään.

Euroviisuista 2023 puuttuu tällä kertaa rehellinen balkanhumppa, mutta duettoja ja kielenvaihtoja piisaa. Tänäkin vuonna on puolieeppinen saksofonityyppi.

Ruotsin Loreenista on puhuttu ja kirjoitettu loputtomiin jo kauan ennen toukokuussa koittavaa euroviisukoitosta. Mitkä muut kappaleet tulevat menestymään euroviisuissa 2023 – kuuntelimme vedonlyöjien suosikit, ”varmat” putoajat ja kaikki muutkin kappaleet siltä väliltä.

Viisukandidaattien arviointiin osallistuivat Annan toimituksen musiikin ystävät Christina Boman, Anna Ferrante, Johanna Jantunen, Karoliina Kakko, Tiina Torikka ja Hilppa Wuokko. Kappaleet ovat kätevästi viisujen semifinaalien esiintymisjärjestyksessä, joten listasta saa samalla viisuviikkoon käsiohjelman!

Viimeisinä viisuina käsitellään rahoittajamaat ja viime vuoden voittajamaa Ukraina.

Alessandra Mele – Queen of Kings (Norja)

Kappaleen ensihetket tuovat heti esiin sen suurimman vahvuuden: italialais-norjalaisen Alessandran soinnukkaan lauluäänen. Vokaaliosuudet ovat upeita, niissä voi kuulla häivähdyksen pohjoisesta joikuperinteestä.

Yhdistettynä sisäsiistiin peruspopbiittiin kokonaisuus on yllättävän onnistunut. Sanoitukseen saattaa joku samaistua: vaikeuksien kautta kahleista vapaaksi ja voimaantuneeksi.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: kärkikahinoissa.

The Busker – Dance (Our Own Party) (Malta)

Kolmen hengen indie pop -yhtye tarjoilee letkeää meininkiä – eikä sitten juuri muuta. Laulu ei herätä suuria tunteita myöskään sanoitustensa puolesta, mutta kyllä sen läpi kuuntelee.

Hissimusiikkimaiset saksofoniosuudet eivät varsinaisesti kuulu euroviisuelämysten kärkikastiin, mutta niissä on silti jokin kumma oma svenginsä, joka jättää kuulijalle ”hyvät vibat”. Muistakaamme lämmöllä Moldovan ”eeppistä saksofonityyppiä”, siitäkin on jo 13 vuotta:

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: häntäpäässä.

Luke Black – Samo Mi Se Spava (Serbia)

Yleissävy kappaleessa on laahaava, jopa aavemainen – on kuin Serbian edustaja olisi juuri herännyt uniltaan. Mutta laulu kertookin juuri maailman murheiden aiheuttamasta suunnattomasta väsymyksestä ja halusta nukkua.

Synkästä pohjasävystään huolimatta onnistunutta, moitteetonta elektropoppia.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: keskivaiheilla.

Sudden Lights – Aijā (Tule, jo) (Latvia)

Kun harhaanjohtavan mitättömästä intro-osuudesta päästään, paljastuu nelihenkisen latvialaisyhtyeen ”tuutulaulun” hienous. Raukea lauluääni yhdistettynä haikeaan melodiaan on indiepoppia parhaimmillaan. Yksinkertaista mutta toimivaa.

Laulun sanat koskettavat jokaista maailman tilasta sieluntuskaa potevaa kuulijaa ja pitävät sisällään kiehtovia merkityksiä: don`t wake up, don`t wake me up. Kukaan ei halua herätä. 

Lienee vääryys, että Latvia on etukäteisrankingissa huonoilla sijoilla.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: keskivaiheen alapuolella.

Mimicat – Ai Coração (Portugali)

Portugali jatkaa omaperäisellä ja erottuvalla linjallaan tänäkin vuonna, tosin tällä kertaa mollin sijasta duurissa. Flamencosta vahvasti ammentava kappale on piristävä poikkeus viisujen sangen yleispopillisessa linjassa. 

Iloittelevaa ja kepeää, intohimoista – tämä antaa merkityksen flamencotanssija-emojille!

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: keskivaiheilla.

Wild Youth – We Are One (Irlanti)

Villi nuoruus – niin että mikä? Rokahtava kappale on niin kesy, että biisin alkaessa tulee ajatelleeksi, pärähtikö päälle mainosinsertti. Toki biisin sanoma siitä, että olemme yhtä, vaikka olemmekin erilaisia ja uniikkeja, on hyvin viisumainen.

Kolme minuuttia kappaleen kuuntelemisen jälkeen on mahdotonta muistaa siitä juuri mitään.

Ehkä tätä kappaletta fanittavat he, jotka eivät halua voittajaksi koko seuraavan vuoden korvamatoa.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: Aivan häntäpäässä.

Let 3 – Mama šč! (Kroatia)

No nyt päästään ensisekunneista alkaen Euroviisujen maailmaan! Vaikutteita on otettu musikaaleista, Queenistä, oopperasta ja diskosta. Hämmentää ja lumoaa juuri sopivassa suhteessa. Ja jää päähän soimaan.

Show’n alta paljastuu kuitenkin myös kantaaottava poliittinen sanoma: kappaleen nimessä oleva äiti viittaa äiti Venäjään. Monesti toistettava lause suomentuu vapaasti ”Äiti suuteli tyhmää” – ja tämä on viittaus niihin venäläisiin, joilta Putinin hallinto on saanut jatkuvaa tukea.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: Keskivaiheilla.

Remo Forrer – Watergun (Sveitsi)

Nyt soi piano ja miehen ääni kauniisti. Vaikka tämäntyyppisiä balladeja nähdään viisuissa joka vuosi, jokin taika näissä vuodesta toiseen on. Kyllä Euroviisut aina pari tällaista tarvitsee!

Sodanvastaisella kappaleella nuori Remo Forrer julistaa painokkaasti, ettei halua olla sotilas. Suloinen esitys, vaikka kärkisijoille tällä tuskin ampaistaan. Ei yksinkertaisesti erotu tarpeeksi.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: keskivaiheilla.

Noa Kirel – Unicorn (Israel)

Israelin suurimmaksi poptähdeksi tituleeratun Noa Kirelin viisukappale vie satumaailmaan. Dramaattisesti jousilla alkava viisu tanssittaa, laulattaa ja jää mieleen.

”Yksisarvisen voima” – saako tällaisesta edes tykätä, kun valittavana olisi monta kantaaottavaa biisiä? Varmasti monen guilty pleasure. Vihaajatkin kuitenkin tykkäävät salaa.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: kärkipäässä.

Pasha Parfeny – Soarele și luna (Moldova)

Vuonna 2012 Euroviisuissa 11. sijalle sijoittunut Pasha Parfeny tekee paluun viisulavalle kansanmusiikki- ja house-viboja yhdistelevällä kappaleellaan. Parasta antia ovat taustalaulajien upeat kansanmusiikkimaiset osuudet. ”Häät tähtitaivaan alla” – sanoitusten suomentamisen jälkeen paljastuu, että nyt lauletaan häistä ja luonnosta.

Kyllähän tämä on toistekin kuunneltava, ihan jo niiden taustalaulajien osuuksien takia.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: keskivaiheilla.

Loreen – Tattoo (Ruotsi)

No nyt on tuskaa ja vimmaa rakkauden maailmasta. Ennakkosuosikin kruunua kantava Loreen on mollivoittoisen, kiihkoisen rakkauslaulugenren tähti, eittämättä. Veihän hän vuoden 2012 Euroviisujen voitonkin kappaleella Euphoria. Mutta onko tämänvuotinen niin ikimuistoinen?

Kun siskoni muutama minuutti kuunteluni jälkeen laittaa viestiä, voinko lähteä lounaalle, on silti pakko vastata kappaleen innoittamana: ”Juhuhuu.” Jotain jäi ainakin mieleen.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: Voittaa kaikki.

TuralTuranX – Tell Me More (Azerbaidzan)

Ensivaikutelmaltaan ihanan kepeä balladi kaksosveljesten nuoruudenraikkaalla tulkinnalla. Vaikka äänimaailma on onnellisen raikas, laulu kertoo yksipuolisesta ja kipeästä rakkaudesta – kyyneliä, tuskaa, kuolemaa.

Tasapaksuuden rikkomiseksi koittaa räppiosuus, joka oikeastaan tekee kaikesta – niin, entistä tasapaksumpaa.

Kiitosta siitä, että viisulavalle mahtuu konstailematon söpöilybiisi.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: häntäpäässä.

Vesna – My Sister’s Crown (Tsekki)

”Siskoni kruunu, älä revi sitä irti.” Hengästyttävän upea kappale etnovaikutteilla. Vesna on kuuden naisen yhtye, joka ahtaa kolmeminuuttisensa täyteen erihenkisiä lyhyitä melodiakulkuja.

Päällimmäinen tunne on jonkinasteinen hätäännys, mutta korvamadoksihan tämä jää.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: melkein kärkikahinoissa.

Mia Nicolai & Dion Cooper – Burning Daylight (Hollanti)

Tämä kuulostaa kertosäkeessä tismalleen Suomen omalta viisukandidaatilta, Kuumaalta! Ilahduttavaa, että viisuihin lähetetään duettoja, ne todella kuuluvat tapahtumaan.

Rauhallinen rakkauslaulu kasvaa loppua kohti stadionmittoihin. Radiosoitossa kääntäisin ääntä tämän kohdalla isommalle. Hollannin viisuvoittaja Duncan Laurencen kirjoituspanoksesta huolimatta ote taitaa olla turhan pikkusievä, jotta tällä kärkeen karattaisiin.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: keskivaiheilla.

Käärijä – Cha Cha Cha (Suomi)

Vaatii laulunkirjoitustaitoa, että pystyy saumatta yhdistämään räpin, metallin ja dancehumpan. Vaatii laulunkirjoitustaitoa, että saa kahdessa säkeistössä kansan jakautumaan, kerrotaanko sanoissa oravanpyörän ahdistavuudesta vai suomalaismiehen sosiaalisesta kyvyttömyydestä.

Vaatii aitoa laulunkirjoituskykyä tehdä keskivaiheilla tyylillinen täyskäännös, joka kuvaa tarkkaan tällaisen illan huipentumana vapautuneisuuden ja sen surumielisen kääntöpuolen.  Se on tismalleen tämä kohta, jossa viisufanin sydän sulaa ja rumasta tulee kaunista.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: kärkikolmikossa.

Lue lisää: Käärijä taitaa voittaa Suomen euroviisukarsinnat, koska hänellä on salainen ase

Käärijä on ensimmäisen semifinaalin viimeinen esiintyjä. Seuraavasta rallatuksesta alkaa toinen semifinaali:

Reiley – Breaking My Heart (Tanska)

TikTokissa muita kisaajia valtavasti suositumpi tanskalaislaulaja saa somepöhinästä etumatkaa, mutta hänen harmikseen Kyproksella on sekaannuttavasti miltei samanniminen kilpailukappale särkyneestä sydämestä.

Iloinen poppisoundi tuo rakkaita muistumia 20 vuoden takaisien teinisarjojen taustamusiikeista. 2000-luvun alkuhan on kovasti vaate- ja hiusmuodissa, joten ihmekös tuo, että Tanskan Reiley kuulostaa freesiltä!

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: häntäpäässä.

Brunette – Future Lover (Armenia)

Vire on kaunisäänisellä armenialaiskisaajalla sama kuin ennakkosuosikki Loreenilla: kiukkuista ja mollivoittoista vimmaa katkerahkolla otteella.

Syövätköhän nämä kaksi toistensa ääniä? Pikkusieluinen povaisi, että esitykset järjestellään Ruotsin mieliksi finaaliin hygieenisen kauaksi toisistaan.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: kärkikahinoissa.

Theodor Andrei – D.T.G (Off and On) (Romania)

Theodor Andrei on kertonut haluavansa yhdistellä erilaisia musiikkityylejä ja luoda Euroviisuihin kappaleen, jota ei ole koskaan aikaisemmin Romanialta nähty. Kieli vaihtuu kesken kaiken romaniasta englantiin. Rosoinen ja rockahtava kappale parantuu loppua kohden, mutta jättää kuitenkin hieman kylmäksi.

Tätä kuunnellessa mieleen tulee väistämättä, että inspiraatioita on haettu suuren Imagine Dragonsin musiikista. Vuonna 2021 Euroviisut voittanut Måneskin auttoi selkeästi syrjäyttämään kevyemmän popin ja toi rockin viisuihin, koska useammalla maalla on nyt tarjota raskaampaa musiikkia. Tai raskasta musiikkia ainakin Euroviisujen mittapuulla.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: aivan häntäpäässä.

Alika – Bridges (Viro)

Laulajan upea ääni sopi täydellisesti kappaleeseen, joka on samaan aikaan pehmeä ja mahtipontinen. Dramaattisen tunnelman ansioista se olisi voinut toimia hyvin myös James Bond -elokuvan tunnusmusiikkina. Sekä kappale että Alikan ääni tuo etäisesti mieleen Adelen tuotannon, vaikka aivan samoihin mittoihin ei päästä.

Kaikessa mahtipontisuudessaan käsissä on kuitenkin Euroviisujen vakiotavaraa, joka ei tarjoile kovin paljon mitään uutta.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: keskivaiheilla.

Gustaph ­– Because of You (Belgia)

Taattua euroviisulaatua – discohumppaa, joka yhdistää Lady Gagan ja Bruno Marsin tyyliä. Lisäpisteitä ropisee ihanasta taustakuorosta. Biisistä tulee hyvä mieli, mutta voittoa ei tällä taida tippua.

Voisin soittaa kappaletta bileiden taustamusiikkina, mutta en odottaisi kenenkään siirtyvän tanssilattialle joraamaan tämän tahtiin.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: häntäpäässä.

Andrew Lambrou – Break a Broken Heart (Kypros)

Déja vu on ensimmäinen ajatus, kun Kyproksen sävellys etenee lupaavan alun jälkeen pidemmälle. Muistin syövereistä palautuu mieleen ainakin kaksi euroviisulavalla nähtyä ruotsinedustajaa: Eric Saade vuodelta 2011 ja Måns Zelmerlöw vuodelta 2015.

Toisin sanoen kappale on liian persoonattomaksi tuotettua. Toisaalta Måns Zelmerlöw voitti viisut Heroesilla, joten Kyproksen kappale voi olla taktisesti hyvä veto ja sitä kuuntelee ihan mielellään.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: keskivaiheilla.

Dilja – Power (Islanti)

Jälleen takuuvarmaa euroviisupoppia. Diljalla on ihanan raikas ääni, joka taipuu sekä voimakkaisiin kohtiin että rauhallisempaan tyyliin.

Dilja laulaa uskottavasti voimaantumisesta ja vapautumisesta, sillä sanoma ja musiikkityyli pelaavat hyvin yhteen. Suurta menestystä on vaikea ennustaa, koska yllätystekijä puuttuu.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: keskivaiheen alapuolella.

Victor Vernicos – What They Say (Kreikka)

Vain 16-vuotias Victor on karismaattinen artisti ja tyylissä on takavuosien brittipop-vaikutteita – eikä ihme, sillä laulaja on kertonut esikuvikseen muun muassa Ed Sheeranin ja Coldplayn. Povaan taitavalle tekijälle pitkää ja monipuolista uraa myös Euroviisujen ulkopuolella. Kreikkaa edustavalla Victorilla on sukujuuria myös pohjoisessa tanskalaisen isänsä kautta.

Victorilla on upea ääni ja What They Say on kaunis, herkkä kokonaisuus. Lupaavan säkeistön ja bridgen jälkeen olisin kuitenkin toivonut, että kertosäe olisi ollut jotenkin sykähdyttävämpi.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: häntäpäässä.

Blanka – Solo (Puola)

Kevyt kesälanteiden ketkutusbiisi lattariviboilla. Liveveto ei vakuuta, jotenkin tästä jää kiusaantunut olo. Vastaavia on kuultu vuosien varrella paljon. Toisaalta kertosäkeen ”solo, solo” tarttuu tehokkaasti.

Puolan ympärille on noussut huhumylly. Epäilyjen mukaan euroviisukarsinnat järjestävä yleisradioyhtiö olisi järjestänyt Blankan voiton, eikä edustajaa olisi näin ollen valittu rehellisin keinoin. Taas yksi euroviisuskandaali vireillä!

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: keskivaiheilla.

Joker Out – Carpe Diem (Slovenia)

Onko tämä Slovenian Kuumaa? Energinen raita, hyvä, mukaansatempaava liveveto. Hyvän mielen musiikkia, jonka mukana alkaa väkisinkin heilua.

Tykkäsin livevedosta jopa virallista musiikkivideota enemmän, mikä enteilee hyvää myös euroviisuesitykselle. Jotain samaa energiaa tässä on kuin Måneskinissa, vaikka tyylilajissa on eroa. Kenties yleisön puolelleen voittava karisma, joka hurmasi ainakin minut!

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: keskivaiheilla.

Iru – Echo (Georgia)

Biisi alkaa kertosäkeellä ja tempaa heti mukaansa. Hypnoottinen ja mahtipontinen, tykkään!

Artisti on voittanut vuonna 2011 Lasten euroviisukilpailun Candy-yhtyeen riveissä. Tänä vuonna Iru voitti The Voice Georgian uusimman tuotantokauden. Eikä ihme, upea ääni!

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: keskivaiheilla.

Piqued Jacks – Like An Animal (San Marino)

San Marinoa edustaa tänä vuonna italialainen indierock-yhtye Piqued Jacks. Ympäröivän Italian Måneskin-voiton peruina pikkuvaltio lähettää nyt sarjatulella rokkia viisuihin, viime vuodesta verkkokalvoille jäi rokkikukko Achille Lauro:

Like An Animal -kappaleessa tuntuu olevan kova yritys, mutta jotenkin tämä jää silti etäiseksi ja kädenlämpöiseksi.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: häntäpäässä.

Teya & Salena – Who The Hell Is Edgar? (Itävalta)

Tiedätkö sinä, kuka on Edgar? Tämän biisin kuultuasi haluat taatusti ottaa siitä selvää. Rakastan jo biisin hämmentävää nimeä. Kappale tihkuu ihanan hullua ja menevää euroviisufiilistä. Tälle toivon menestystä. Myös virallinen musiikkivideo on hulvaton.

Kappale on satiirinen kuvaus artistien kokemuksista siitä, kuinka naislauluntekijät eivät saa alalla tarpeeksi kiitosta työstään ja taidoistaan.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: kärkikahinoissa.

Albina & Familja Kelmendi – Duje (Albania)

Albaniankielisessä kipaleessa on dramatiikkaa ja suuria tunteita. Duje tarkoittaa suomennettuna ”rakasta heitä”. Sanoma on, että perhe on tärkein ja sen tulisi pysyä yhdessä.

Alun lauluosuus on kaunis ja pysäyttävä. Sen jälkeen kaikki muuttuu sekavaksi. Kappaleeseen on yhdistetty erilaisia musiikkityylejä nykymusiikista kansanmusiikkiin, ja lopputulos on tukkoinen. Onkohan tässä vähän liikaakin kaikkea?

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: aivan häntäpäässä.

Monika Linkytė – Stay (Liettua)

Herkät sanoitukset kertovat vaikeuksista selviämisestä, toivosta sekä rakkaudesta.  Monika laulaa upeasti, ja kappaleessa on potentiaalia. Vaarana on se, ettei tämä herätä tarpeeksi tunteita.

”Ciuto tuto” -sanapari jää kuitenkin todella soimaan päähän. Lauselmaa on ollut tapana käyttää perinteisessä liettualaisessa musiikissa tuomaan lauluihin rytmiä ja toistoa. Lause ei varsinaisesti tarkoita liettuaksi mitään.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: häntäpäässä.

Voyager – Promise (Australia)

Mainio menobiisi, jonka tahdissa tekee mieli hyppiä. Erilaiset nopeatempoiset osuudet on hyvin taidokkaasti koostettu, mutta myös särmää on sopivasti.

Elektronista musiikkia ja rokkia yhdistävän kappaleen sanat ovat euroviisumaisesti hyvin yksinkertaiset. ”Aa-o, aa-o” -hokemassa on potentiaalia yhteislaululle, mutta se saattaa myös ärsyttää.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: keskivaiheilla.

Australia on semifinaalinsa viimeinen esiintyjä.

La Zarra – Évidemment (Ranska)

Ranskan viisuedustajan La Zarran vedossa on teatraalisuutta ja musikaalihenkisyyttä. Biisi pääsee myös hätkäyttämään. Alun herkkää ja rauhallista osuutta seuraava jumputus ja temponvaihto tekevät siitä heti mielenkiintoisemman.

Uppoaako kappale kuitenkaan ihmisten sydämiin?

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: kärkikahinoissa.

Lord of the lost – Blood & Glitter (Saksa)

Mitään tällaista ei ole varmasti nähty Euroviisuissa sitten Lordin jälkeen. Koska kyseessä on Saksa, mieleen tulee heti myös Rammstein. Tätä ei voi ainakaan kuvailla tylsäksi.

Välillä kuulostaa siltä, että ilmassa viuhuu ruoska ja sitten äristään. Välillä on hauskoja, melkein jopa räppiä muistuttavia kohtia, jonka jälkeen palataan taas tyypillisempään rokkiin.

Intensiivinen kappale tarjoaa onneksi välillä aavistuksen rauhallisempia jaksoja, jotta myös kevyemmän musiikin ystävät kestävät loppuun asti. Lyhyiden hengähdysten jälkeen karjunta jatkuu kahta kovempana ja verenpaine pomppaa pilviin. Hyvä euroviisu säväyttää, ja siinä Saksa kappaleellaan todella onnistuu.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: keskivaiheilla.

Marco Mengoni – Due vite (Italia)

Tämähän ihan herkistää! Marco Mengonin laulussa on vahvaa tunteen paloa, ja hän eläytyy kertomaan entisistä rakastavaisista todella uskottavasti. Italian kieli ja karismaattinen laulaja sulattavat sydämen.

Due vite ei kikkaile vaan on hyvin klassinen balladi. Yksinkertainen kappale tuntuu jopa virkistävältä!

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: kärkikahinoissa.

Blanca Paloma – Eaea (Espanja)

Alun vokaaliosuus on upea  – ja yllättäen hyvin samanlainen kuin Albanian biisissä.

Intensiivinen, vahva ja dramaattinen laulu on kuin taideteos, mutta kappale saattaa myös jäädä joidenkin mielestä liian tylsäksi ja tasaiseksi. Eaea voi myös vaatia useamman kuuntelukerran avautuakseen.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: kärkikahinoissa.

Mae Muller – I Wrote A Song (Iso-Britannia)

Iso-Britannia tuo viisilavoille todella potentiaalisen korvamatokappaleen!  Ei liene väärin ennustettu, että tämä petetyn vihaa uhkuva biisi tulee soimaan ensi kesänä vähän kaikkialla.

Eaean ansioihin kuuluu, että se onnistuu kasvamaan uusiin mittoihin ja tuomaan kiinnostavia elementtejä mukaan koko kolmeminuuttisen ajan.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: kärkikahinoissa.

TVORCHI – Heart Of Steel (Ukraina)

Jos Ukrainan kappaletta pitäisi kuvata yhdellä sanalla, se olisi ehdottomasti cool. Iskevää syntikkapoppia edustava esitys on itsevarma ja tasapainoinen sanoituksiaan myöten; niissä ei muita kumarrella.

Tvorchin sanotaan olevan yllättävä valinta Ukrainalta viisuedustajaksi, mutta uskaltanee ennustaa, että yleisöön se tulee uppoamaan.

Vedonlyöntitilastojen sijoitus: kärkikolmikossa.

X