Saunajooga – Hot joogaa kotona

Saunajoogassa sauna lämmitetään vain 50–55 asteiseksi, otetaan hikipyyhe ja vesipullo mukaan, hiljennytään ja avaudutaan lempeään treeniin.

Saunajooga

–Saunasta saa oman hiljaisen huoneen ja hotjoogastudion, eikä tarvitse edes lähteä kotoa pois, innostaa saunajoogan kehittäjä Tiina Vainio.

Saunan lämmössä on helppo rentoutua ja keskittyä vain itseensä.

–Kun esittelin tätä Norjassa, ihmiset sanoivat, että tämähän on kuin puolen tunnin miniloma.

Vainio on tehnyt Saunajooga-kirjan, johon hän kokosi kuusi eri sarjaa saunajoogaan sopivista asanoista.

Lue lisää: Saunayoga.com

Vinkit saunajoogaan

Saunajooga–Lämmössä joogaaminen tehostaa aineenvaihduntaa ja kuona-aineiden poistumista.

–Lämpö lisää lihasten ja nivelten liikkuvuutta.

–Mieto sauna ja hämärä valaistus auttavat rentoutumaan.

–Sauna on ärsykevapaa hiljainen tila ja siksi siellä on helppo rentoutua ja keskittyä.

–Saunajoogaan voi mennä oman aikataulun mukaan.

–Ota vesipullo mukaan. On vaikea keskittyä joogaan, jos on koko ajan jano.

–Kun hiki alkaa tippua ja liukastuttaa ihon, saat avun pikku hikipyyhkeestä; siksi tarvitset sen saunaan mukaan.

Kommentointi

olisi ollut kiva tietää jotain jooga ”asentoja” joita saunassa istuessa voisi sitten tehdä :))

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *