Vinkit

Sesongin terveelliset kestohitit: kokeile sienipyttipannua – vain 140 kilokaloria!

Nyt kokataan syksyn maittavimmista raaka-aineista. Sienet, juurekset, riista ja syksyn supermarja puolukka tarjoavat parastaan. Poimi herkulliset reseptit.
9.9.2016 Teksti: Katri Schröder Kuvat: Otavamedia

Pyttipannu suppilovahveroista ja juureksista.

Sienistä, sipulista ja juureksista syntyy maittava pyttipannu, joka höystetään ja mehevöitetään terveellisellä lehtikaalilla. Tämä sieni-juurespyttipannu sopii hyvin keventäjän ruokavalioon. Helppo arkiruoka, joka syntyy hetkessä.

Juures_kalakeitto_1

Keitto on keventäjän herkkua. Tämän maukkaan kalakeiton pohjana ovat juurekset. Käytä kalakeitossa erilaisia kasviksia ja kalalajeja saatavuuden mukaan.

Lindstromin_pihvit_hirvenlihasta

Trendikäs punajuuri on monikäyttöinen juures. Sen vahvuuksia ovat upea väri ja maukas aromi.  Punajuurista ja hirvenjauhelihasta valmistuvat mehukkaat lindströminpihvit. Jos haluat mahdollisimman kevyet pihvit, valitse hirvenjauheliha, jonka rasvaprosentti on 6-7.

Puolukka_mantelipannari

Puolukka on metsien terveysmarja. Se sisältää paljon terveydelle hyviä ainesosia. Jälkiruuaksi paistetaan puolukoista ja mantelijuomasta pannari.

Lisää kokkausideoita kauden antimista:

juuresröstit ja paistettuja sieniä

Sadonkorjuuajan parasta antia: Juuresröstit ja paistettuja sieniä

Puolukka_suklaapannacotta_1

Puolukka x 9 – poimi parhaat reseptit

951227-marsipaanitaytteiset-uuniomenat.jpg

Herkkuja omenasta – 10 tapaa hukata omenasato

Kotiliesi.fi: Suppilovahveroresepti x 6

Tee itse omenasta hilloa, sosetta ja marmeladia – 8 ohjetta