Seksielämä

Pompoir on lantionpohjaa aktivoiva tekniikka, joka takaa elämäsi orgasmin – 8 vinkkiä lantionpohjan lihasten käyttöön seksin aikana

Lantionpohjan supistelu seksin aikana lisää molempien nautintoa. Pompoir-tekniikassa opit tekemään alapään lihaksilla jopa pyörittelevää liikettä. Myös mies voi liikutella penistään syvillä lihaksillaan, jolloin seksi tuntuu entistä paremmalta.
9.8.2019 Teksti: Janica Brander Kuvat: iStock

Lantionpohjan lihasten hallinta tekee seksistä nautinnollisempaa sekä naiselle että miehelle. Yksinkertaisimmillaan kyse on siitä, että nainen rentouttaa ja supistaa vuorotellen emättimensä lihaksia.

Pompoir on ilolihasten monipuolista käyttöä

Kun perussupistukset sujuvat, voidaan siirtyä pompoir-tekniikkaanikivanhaan metodiin, jonka juuret ovat Intiassa ja Thaimaassa.

Pompoir-tekniikassa nainen tekee emättimensä lihaksilla imeviä, työntäviä ja pyöritteleviä liikkeitä. Monipuoliset lihassupistukset kiihottavat miestä, ja nainen tuntee peniksen intensiivisemmin. Myös mies voi liikutella penistään alhaalta ylös ja sivulta toiselle lihaksiaan supistelemalla. Näin molemmat voivat saada voimakkaampia ja pidempiä orgasmeja.

Kokosimme vinkit, joiden avulla opitte käyttämään pienimpiäkin ilolihaksianne ja nautitte entistä enemmän.  Voit treenata lantionpohjaa näillä ohjeilla myös yksin. Mitä vahvemmat alapään lihakset ovat, sitä helpompaa niitä on hyödyntää seksissä.

Kokosimme 9 vinkkiä, joiden avulla opit käyttämään lantionpohjan lihaksiasi seksin aikana.

1. Purista ja rentouta

Helpoin tapa käyttää emättimen lihaksia on supistaa ja rentouttaa niitä vuorotellen yhdynnän aikana. Kuvittele, että emättimesi on koura, johon poimit esineen.

Jos miehen liikkeet vaikeuttavat keskittymistäsi, maatkaa aluksi täysin liikkumatta sisäkkäin. Tämä menetelmä on yksi tantraharjoituksista, nimeltään aamurukous. Keskittykää tunnustelemaan lihassupistuksia. Kuunnelkaa toistenne hengitystä ja nauttikaa läheisyydestä.

Kun supistelu alkaa tuntua helpolta, mies voi alkaa liikkua hitaasti. Liikkeisiin asti ei ole kuitenkaan pakko edetä. Pelkkä sisäkkäin makaaminen ja supistelukin voivat tuottaa voimakkaan orgasmin.

Lue myös: Tantra saa laimentuneen suhteen kukoistamaan – lue tantraohjaajan vinkit

2. Vaihtele supistuksen voimakkuutta ja tahtia

Kun puristus- ja rentoutustekniikka on hallussa, voit opetella käyttämään vaginasi lihaksia monipuolisemmin.

Pompoir-metodin idea on se, että emättimen lihaksilla tehdään monenlaisia liikkeitä.  Lisäksi tekniikassa käytetään peräaukon, sisäreisien, pakaroiden ja alavatsan alueiden pieniä lihaksia. Lihasten herättely voi olla aluksi hankalaa, mutta mielikuvaharjoitukset auttavat niiden löytämisessä.

Kuvittele, että supistat emätintäsi vuorotellen imevällä, haukkaavalla tai hierovalla tyylillä. Aktivoi vuorotellen alapääsi etu- ja takaosaa. Ajattele, että emättimesi on hissi, joka vetää penistä välillä ylöspäin, välillä taas työntää sitä pois. Vuorottele hidasta ja nopeaa supistelua.

3. Kuvittele, että pyörität kynää

Kun erityyliset supistukset alkavat sujua, voit kokeilla kynäksi kutsuttua harjoitusta. Kuvittele ensin, että tartut peukalollasi ja etusormellasi lyijykynään ja pyörittelet sitä sormien välissä. Ajattele seuraavaksi, että penis on kynä ja emättimesi sormet, joilla teet pyörivää hierontaliikettä.

Liike on hyvin pieni, mutta haastavuutensa ansiosta se vahvistaa lihaksia tehokkaasti. Pyörittelymielikuva aktivoi alavatsan ja pakarat, jotka auttavat harjoituksessa.

4. Kamppaile lihaksillasi

Tämä harjoitus sisältää lähes näkymätöntä, mutta voimakasta ja nautinnollista kamppailua.

Kun kumppanisi työntyy sisällesi, yritä työntää penistä emättimesi lihaksilla ulos. Kun hän vetäytyy, ime häntä sisällesi. Älkää kiirehtikö, sillä hitaat liikkeet kasvattavat nautinnon lähes sietämättömäksi.

5. Ratsasta tuolilla

Lehmityttö on yksi parhaista asennoista, joissa nainen voi kontrolloida lantionpohjaansa. Kun mies ei makaa, vaan istuu tuolilla, jalkasi yltävät maahan, ja saat liikkeisiisi lisää ponnistusvoimaa.

Nouse välillä seisomaan, pidä penistä sisälläsi ja supistele sitä. Hiero peniksen kärkeä alapääsi lihaksilla hellästi. Ime penis sitten voimakkaalla supistuksella kokonaan sisällesi. Vuorottele tyylejä ja liikuta välillä koko vartaloasi.

Lue myös: 7 tuhmaa versiota ratsastusasennosta – kokeile naistensatulaa, keinutuolia tai istuvaa lootusta

6. Keskity supisteluun rauhallisissa asennoissa

Lähetyssaarnaaja ja lusikka eivät ole kaikkein railakkaimpia asentoja. Seksilihaksia treenatessa ne ovat kuitenkin mainiota vaihtoehtoja. Näissä asennoissa nainen ehtii supistella lihaksiaan rauhassa, eivätkä miehen nopeat työnnöt häiritse häntä.

7. Jännitä myös jalkalihakset

Nainen voi hyödyntää rauhallisissa asennoissa myös jalkojensa puristusvoimaa. Paina lusikassa jalkasi tiukasti yhteen tai nosta jalkasi lähetyssaarnaajassa miehen olkapäälle ja paina ne yhteen.

Jalkojen yhteen puristaminen luo miellyttävää painetta klitoriksen ihonalaisiin osiin, jotka sijaitsevat emättimen sivuilla. Jalkojen jännittäminen voikin helpottaa naisen laukeamista.

Lue myös: Lähetyssaarnaajan kiihottavammat versiot – nämä 5 seksiasentoa on pakko testata!

8. Jatka supistelua vielä orgasmin jälkeen

Orgasmi saa uusia ulottuvuuksia, kun jatkat supistelua orgasmienne ajan. Milkingiksi eli lypsämiseksi kutsutussa tekniikassa nainen tekee emättimellään voimakkaita, imeviä supistuksia, kun mies laukeaa. Tämä voimistaa miehen orgasmin huippuunsa.

Supistele myös koko oman orgasmisi ajan ja sen jälkeen. Laukeamisen jälkeen supisteleminen voi nimittäin tarjota useita jälkiorgasmeja.

Kikkaa kannattaa hyödyttää myös masturboidessa. Kun olet lauennut, purista jalkasi tiukasti yhteen, supistele emätintä ja hiero klitorista. Voit saada monta lisäorgasmia, jotka tuntuvat hieman erilaisilta kuin ensimmäinen räjähdys.

Lue myös: Näin löydät g-pisteen – 4 vinkkiä tajunnanräjäyttävään tuplaorgasmiin

9. Mieskin voi käyttää lantionpohjaansa

Myös miehillä on lantionpohjalihakset, joita kannattaa käyttää seksin aikana.

Helpoin tapa löytää lihakset on kuvitella erektion aikana pidättävänsä virtsaa. Pidättelyä muistuttava supistus nostaa penistä hieman ylöspäin, lihasten rentouttaminen laskee sitä alaspäin.

Jännitä myös vuorotellen pakaroitasi ja syvien vatsalihastesi oikeaa ja vasenta puolta. Näin voit liikuttaa penistä sivulta toiselle, vaikka vartalosi olisi paikoillaan.

Voitte lisätä molempien nautintoa, kun yhdistätte seksiin molempien erilaisia supistuksia, vartalon liikuttelua ja paikallaan pysymistä.

Jos ilolihasten löytäminen on miehelle hankalaa, Sexpon sivuilta löytyy lantionpohjaharjoituksia juuri miehille.

Lähteet: Cosmopolitan, Happy Sex Guru, Sexpo, The Tight Vagina Site

Lue myös

Suosittelemme